اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر محمودآباد:

کتابخانه‌های عمومی از معیارهای رفاه اجتماعی هستند

عضو شورای اسلامی شهر محمودآباد نمونه گفت: کتابخانه‌های عمومی با عرضه خدمات فرهنگی، آموزشی و علمی به همه گروه‌های جامعه در سطوح شهری و روستایی یکی از معیارهای رفاه اجتماعی به شمار می‌آیند.

کتابخانه‌های عمومی از معیارهای رفاه اجتماعی هستند

افشین حق‌گو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به مناسبت بیست ویکمین هفته کتاب اظهار داشت: اهداف اصلی یک کتابخانه ایجاد و تقویت عادت به مطالعه در جامعه، فراهم آوردن محیط مناسب برای دسترسی آسان قشرهای مختلف به منابع مکتوب و تلاش در راستای بسط فرهنگ مطالعه مفید در میان مراجعان به کتابخانه‌‌های عمومی است.

وی ادامه داد: فراهم آوردن زمینه‌های رغبت و شوق عمومی در راستای مشارکت مردمی و گسترش فرهنگ و ارتقای علم و دانش از دیگر اهداف کتابخانه‌های عمومی است.

عضو شورای اسلامی شهر محمودآباد نمونه اضافه کرد: کتابخانه‌‌های عمومی نقش‌های متفاوتی را برای افراد مختلف ارائه می‌دهند و کتاب‌ها باید بر اساس اهداف آن جامعه نوشته شود تا کیفیت آن ارتقا یابد.

حق‌گو بیان کرد: زمانی فرهنگ ارتقا پیدا می‌کند که دانایی افزایش یابد و به طور قطع هیچ چیز همانند کتاب و مطالعه دانایی را افزایش نمی‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: آنچه به کتابخانه‌های عمومی معنا می‌دهد و کتابخانه‌ها را به فضایی لذت‌بخش برای عموم مردم تبدیل می‌کند، کتابداران هستند.

عضو شورای اسلامی شهر محمودآباد نمونه یادآور شد: کتابداران منبع و مرجعی هستند برای راهنمایی مراجعان به کتاب که با راهنمایی صحیح خود می‌توانند سیر مطالعاتی مفیدی را برای عموم افراد پی‌ریزی کنند.

انتهای پیام/77003/خ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول