اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی خبر داد

وجود 59 باب کتابخانه عمومی در خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی در سال جاری 59 باب است که از این تعداد 47 باب نهادی و 12 باب مشارکتی است.

وجود 59 باب کتابخانه عمومی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست خبری به مناسبت هفته کتاب اظهار داشت: هفته کتاب به جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی و آگاه‌سازی همه مردم و تذکر به فعالان حوزه فرهنگی است تا برای رفع کمبودها برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی با اشاره به هفته کتاب افزود: این مراسم برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه و تجلیل از فعالان این عرصه هر ساله انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی گفت: تعداد کتابخانه‌ها در سال جاری 59 باب است که از این تعداد 47 باب نهادی و 12 باب مشارکتی است در صورتی که تعداد کتابخانه‌ها در سال گذشته 41 باب بوده است.

قریب از افزایش 45 درصدی اعضای کتابخانه‌های استان در سال جاری خبر داد و اذعان داشت: در هفته کتاب سال گذشته 33 هزار و 762 نفر در کتابخانه‌های استان عضو شده‌اند که این میزان در سال جاری به 49 هزار و 110 نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از این تعداد 58 درصد زنان و 42 درصد آقایان هستند.

مراجعه 910 هزار نفر به کتابخانه‌های استان در سال جاری

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی در سال جاری تعداد مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های استان را 910 هزار نفر برشمرد و اضافه کرد: این تعداد در سال گذشته 881 هزار و 170 نفر بوده که رشد 100 درصدی را نشان می‌دهد.

قریب با بیان اینکه تعداد کتاب به امانت رفته در کتابخانه‌های عمومی استان 582 هزار و 686 کتاب رسیده است، گفت: میزان کتاب به امانت رفته در سال گذشته 518 هزار و 583 کتاب بوده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال با رشد 42 درصدی تعداد صندلی کتابخانه‌های استان به 3 هزار و 63 مورد رسیده و تعداد رایانه‌ها از 135 دستگاه در سال گذشته به 197 دستگاه در سال جاری افزایش یافته است.

وجود 21 بخش کودک در کتابخانه‌های استان

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی به وجود 21 بخش کودک در کنار کتابخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: این میزان در سال گذشته 14 بخش بوده که امسال 50 درصد رشد داشته است.

قریب با بیان اینکه بخش ویژه نابینایان تقویت شده، خاطر نشان کرد: تعداد کتاب بریل برای نابینایان از 99 کتاب در سال گذشته به تعداد 233 جلد کتاب رسیده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 40 جلد کتاب خطی  و 171 مورد کتاب سنگی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/22481/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول