اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر برتر کهگیلویه و بویراحمدی عنوان کرد

زیرساخت‌های نامناسب کتابخانه مرکزی یاسوج برای سرویس‌دهی به پژوهشگران

پژوهشگر برتر کهگیلویه و بویراحمدی و مخترع برگزیده جشتواره علم تا عمل از زیرساخت‌های نامناسب و امکانات کم کتابخانه مرکزی یاسوج برای سرویس‌دهی به پژوهشگران و نخبگان سخن به میان آورد.

زیرساخت‌های نامناسب کتابخانه مرکزی یاسوج برای سرویس‌دهی به پژوهشگران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دکتر رضا گرجی‌پور امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مکان‌های اصلی برای تحقیق و پژوهش کتابخانه‌های مرکزی هستند، اظهار کرد: اکنون بیشتر نخبگان و پژوهشگران کهگیلویه و بویراحمدی که در شهر یاسوج سکونت دارند چشم امید به کتابخانه مرکزی یاسوج دوخته‌اند.

پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مشاهده می‌کنیم که مسئولان این کتابخانه تنها چشم امید به نیم درصد بودجه‌هایی که دستگاه‌های دیگر باید پرداخت کنند از جمله شهرداری دوخته‌اند.

گرجی‌پور با بیان اینکه شهرداری قرار بوده از همین محل مبلغ یک تا 1.5 میلیارد به آن‌ها پرداخت کند اشاره کرد و گفت: شهرداری چنین پولی را تاکنون پرداخت نکرده است.

وی افزود: اکنون بسیاری از نخبگان استان کارهای مطالعاتی خود را مجبور هستند در این کتابخانه انجام دهند که به علت نامناسب بودن زیرساخت‌ها همه آن‌ها شاکی هستند.

این پژوهشگر از مشکلات این کتابخانه گفت و افزود: کوچک بودن سالن‌ نخستین معضلی است که گریبانگیر مراجعه کنندگان بوده و مشکل اصلی دیگر این است که دانش‌آموز و دانشجو همه با هم در یک مکان حضور دارند و این مشکل بزرگ عملاً امکان مطالعه را از همه خواهد گرفت.

گرجی‌پور، سیستم گرم‌کننده و خنک‌کننده این کتابخانه را نامناسب دانست و اذعان داشت: با همه این مشکلات مسئولان کتابخانه از نبود اعتبارات می‌گویند و این‌ که اگر 100 میلیون تومان داشته باشند مشکلات را برطرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر دستگاه‌ها وظایف و تعهدات خود را نسبت به نهاد کتابخانه‌ها عملیاتی کنند نخبگان و پژوهشگران از این سردرگمی نجات پیدا می‌کنند.

این پژوهشگر از سیستم بسیار بد و بی‌کیفیت نوردهی این کتابخانه گفت و متذکر شد: وضعیت اینترنت که دیگر قابل بیان نیست و در یک کلام کتابخانه مرکزی در شهر یاسوج مرکز استان مناسب برای برآورده کردن نیازهای نخبگان استان نیست.

انتهای پیام/2571/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول