اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه خبر داد

عضویت نیم‌بها در کتابخانه‌های عمومی دهدشت

مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه گفت: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی عضویت در کتابخانه‌ها به صورت نیم‌بها صورت می‌گیرد.

عضویت نیم‌بها در کتابخانه‌های عمومی دهدشت

محمد طلا سیاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی برای ترویج فرهنگ مطالعه و سوق دادن مردم به سمت کتاب‌خوانی است.

مدیر انجمن کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی تصریح کرد: به منظور ترغیب مردم به کتاب‌خوانی، عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان در این هفته به صورت نیم بها صورت می‌گیرد.

سیاهی در ادامه ابراز داشت: ترویج کتاب‌خوانی میان کودکان و نوجوانان، به معنای تلاش برای علاقه‌مند کردن آن‌ها به مطالعه و ایجاد عادت به مطالعه به عنوان یک برنامه روزانه است.

این مسئول نهادینه کردن عادت به مطالعه را باعث همگانی کردن شور، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: باید فرهنگ مطالعه در جامعه استمرار داشته باشد.

وی مطالعه کتاب را یکی از راه‌های افزایش اطلاعات عمومی برشمرد و گفت: مطالعه، زمینه‌ساز گام‌های بعدی برای رفع نیاز می‌باشد و به گونه مطلوب آنها را به قله‌ی پیشرفت در همه زمینه‌های مادی و معنوی می‌رساند.

سیاهی تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان را 10 باب عنوان و خاطرنشان کرد: بیش از 5500 نفر در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه عضویت دارند.

مدیر کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه، از وجود بیش از 85 هزار نسخه کتاب در قالب 70 هزار و 800 عنوان در کتابخانه‌های شهرستان خبر داد و خواستار مشارکت مردم در افزایش تعداد کتاب‌های کتابخانه‌ها شد.

سیاهی در ادامه بیان داشت: ترویج فرهنگ اهدای کتاب از سوی مردم و مسئولان از اقدامات مهم در افزایش سرانه مطالعه و ترغیب مردم به کتاب خواندن است.

وی اهدای کتاب را گامی در جهت افزایش سرانه مطالعه، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مورد استفاده قراردادن کتاب‌ها در مناطقی که دسترسی به کتاب ندارند برشمرد و گفت: امیدواریم با نهادینه شدن فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه، خرید کتاب به طور دائم در سبد خرید خانواده‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/82016/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول