اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین:

56 هزار نفر در کتابخانه‌های قزوین عضو هستند

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: 56 هزار نفر از مردم این استان در کتابخانه‌ها عضو هستند.

56 هزار نفر در کتابخانه‌های قزوین عضو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا مولایی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه عضویت شش درصد از جمعیت باسواد استان قزوین در کتابخانه‌ها بسیار کم است، اظهار داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با به‌کارگیری راهکارها و برنامه‌های مؤثر تلاش می‌کند تا این آمار را ارتقا دهد.

وی بیان کرد: از سال جاری تاکنون 185 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی استان قزوین مراجعه کردند که این آمار نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با بیان اینکه 50 کتابخانه‌ در استان قزوین فعالیت می‌کند، یادآور شد: از این آمار 27 کتابخانه نهادی و 23 کتابخانه مشارکتی است.

افتتاح 2 کتابخانه در قزویناین مسئول با اشاره به اینکه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی دو کتابخانه در شهر سیردان و ارداق با حضور مسئولان مربوطه افتتاح می‌شود، ابراز داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این کتابخانه‌ها است تا شهروندان این شهر بتوانند با تهیه آسان کتاب از کتابخانه این فرهنگ را بیش از گذشته ارتقا دهند.

مولایی با بیان اینکه امسال چهار هزار کتاب به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اهدا شده است، عنوان کرد: این اداره کل از این تعداد دو هزار کتاب را به نهادهای نیازمند از جمله کمیته امداد امام خمینی 250 جلد کتاب و کتابخانه شریف‌آباد 300 جلد کتاب اهدا کرده است.

قزوین جزو استان‌های پیشتاز در استقبال از ایستگاه‌های مطالعه

وی افتتاح ایستگاه مطالعه را از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین عنوان و بیان کرد: تاکنون 9 ایستگاه مطالعه در استان قزوین از جمله دادسرا، دادگستری، پایانه‌ها، بیمارستان و درمانگاه الوند راه‌اندازی شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: تاکنون مردم استان قزوین از این ایستگاه‌ها استقبال خوبی کردند به طوری که در این حوزه این استان جزو استان‌های پیشتاز در کشور بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه یک ایستگاه مطالعه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در زندان مرکزی افتتاح می‌شود، ابراز داشت: زندانیان با استفاده از این ایستگاه با فرهنگ کتابخوانی آشنا می‌شوند که تحقق این مهم در افزایش اخلاق معنوی و فکری و کاهش انگیزه جرم در آنان تأثیر بسزایی دارد.

احداث کتابخانه در بیش از 6 شهر قزوین

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث بیش از شش کتابخانه در شهرهای کوچک‌تر استان قزوین آغاز شده است، اذعان داشت: خوزنین، خاکعلی، سگزآباد، بیدستان و نرجه از جمله این شهرها است.

وی تقدیر از مادران و زنان خانه‌دار، پیشکسوتان و خردسال‌ترین و بزرگسال‌ترین عضو کتابخانه‌های استان قزوین، تقدیر از کتابداران برتر در شهرستان‌ها، برگزاری مسابقه نقاشی، خلاصه‌نویسی و روخوانی کتاب و تقدیر از فرمانداران و نمایندگان آموزش و پرورش را از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

مولایی بیان کرد: تقدیر از خادمان کتاب، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه در قزوین و شهرستان‌ها، دیدار با خانواده‌های عضو نمونه کتابخانه‌ها و دیدار با خانواده‌های شهدای عضو کتابخانه و نواختن زنگ کتاب در تعدادی از مدارس استان قزوین از دیگر برنامه‌های این اداره کل در این هفته است.

انتهای پیام/77009/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول