اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ایجرود:

پایداری دین اسلام وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ایجرود گفت: پایداری و دوام دین اسلام وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است.

پایداری دین اسلام وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است

حجت‌الاسلام محرم تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: این فریضه الهی نقش بسزایی در جلوگیری از انحرافات جامعه اسلامی دارد.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر نقش تاثیرگذاری در استقرار و دوام دین اسلام و حفظ هویت و مکتب اهل بیت (ع) دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ایجرود به اهداف بعثت پیامبران اشاره کرد و افزود: ماهیت اصلی قیام و بعثت 124 هزار پیامبر اسلام هم امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

این مسئول اصلی‌ترین انگیزه قیام امام حسین (ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) در این راه جان خانواده و نزدیکانش را فدا کرد.

تیموری با بیان اینکه آیات و روایات متعددی درباره امر به معروف و نهی از منکر موجود است، اظهار داشت: امام حسین (ع) در نامه‌ای به یکی از نمایندگان بصره به نام سلیمان خطاب به اهل طوایف و قبیله‌ها می‌فرمایند سنت پیامبر از دست رفته و جامعه ارزشی به جامعه ضد ارزشی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: در ادامه این نامه عنوان شده جامعه‌ای که باید در آن امیرالمومنین (ع) و فرزندانش حکومت کنند به جامعه‌ای سلطنتی و پادشاهی و حکومت نبوی به حکومت اموی تبدیل شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ایجرود خاطرنشان کرد: در این زمان سنت پیامبر که اصلی‌ترین بعد آن احترام به اهل بیت و جایگاه آنها است، نادیده گرفته شد.

این مسئول به مشخصات آمران امر به معروف و نهی از منکر و پیروان واقعی مکتب عاشورا اشاره کرد و گفت: این فرد باید در اولویت نخست اخلاق‌مدار باشد و دلسوزانه در این راه گام بردارد.

تیموری با بیان اینکه فرد آمر باید با استقامت در این راه حرکت کند، تصریح کرد: این فرد برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید خستگی‌ناپذیر باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ایجرود در ادامه به برخی بدعت‌های موجود در عزاداری‌های ایام محرم اشاره کرد و گفت: در عصر یزید اعمال حرام به صورت کاملاً آشکار انجام می‌شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در این زمان بدعت‌ها جای سنت‌ها را گرفته بود، تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) از بین بردن بدعت‌های غلط بود.

انتهای پیام/73008/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول