اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

امر به معروف و نهی از منکر یکی از مفاهیم عاشورا است

امام جمعه کاشان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مفاهیم عاشورا است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از مفاهیم عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار داشت: قرائت زیارت عاشورا یکی از مراسمی است که در این ایام توصیه شده و دربردارنده حقایق و معارف نابی است که باید به آن پرداخته شود.

وی با تأکید بر اینکه در کنار برنامه‌‌ها، مراسم  و تعظیم شعائر در این ایام به بیان حقایق و معارف نهفته در عاشورا نیز اهتمام صورت گیرد بیان داشت: در کنار مراسمی نظیر برگزاری عزاداری‌ها، گریستن بر مصائب اهل بیت و سینه‌ و زنجیرزنی که جنبه شعاری و کوبندگی در برابر جبهه دشمن دارد باید به حقیقت‌هایی که در مکتب عاشورا جاسازی و پنهان شده است نیز توجه ویژه صورت گیرد.

امام جمعه کاشان، سپس به ذکر برخی از مفاهیم نهفته در زیارت عاشورا پرداخت و گفت: اعلام موضع مخالف در برابر کسانی که مسیر ولایت را منحرف کردند، پیوند دوستی و محبت با دوستان اهل بیت و اظهار مخالفت با دشمنان آنان، تسلیم بر خون‌خواهی حضرت ثارالله(ع) و عضویت در سپاه مهدی(عج)، تبعیت کامل از اهل‌بیت و معرفت‌شناسی نسبت به منزلت آنان، تلاش و جدیت برای زندگی و مرگ مبتنی بر حیات و ممات نبوی، پایداری و ثبات قدم بودن در ولایت‌مداری اهل‌بیت، برائت از تمام مظاهر ظلم و ستم و اهتمام به نماز و انس با قرآن برخی از پیام‌های نهفته در مکتب عاشورا است.

نمازی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی دیگر از مفاهیم عاشورا نام برد و گفت: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در کشور ضعیف است و نسبت به این امر در بخش‌های مختلف جامعه نظیر مراکز علمی و حتی ادارات نیز بی‌توجهی صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برگزاری نشست 1+5 در خصوص مسئله هسته‌ای ایران، نسبت به اتحاد جبهه مقابل در برابر جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت: علاوه بر اسناد تاریخی مختلف، اعترافات «جک استراو» نشان داد نباید به راحتی به آنها اعتماد کرد.

نمازی، اذعان به دخالت مستقیم بریتانیا در کودتای 28 مرداد، داشتن نگاه استعماری به ایران، توطئه برای تسلط بر ذخایر نفتی کشورمان و کمک همه جانبه به صدام برای نظام جمهوری اسلامی تنها برخی از اقدامات انگلیسی‌ها در نیم قرن گذشته بود که وزیر امور خارجه اسبق این کشور به آن اعتراف کرد.

وی همچنین با تسلیت فوت حبیب‌الله عسکر اولادی، ایشان را فردی مجاهد و یکی از یاوران امام، انقلاب و رهبری در طول حیات خود معرفی و برای وی آرزوی رضوان و مغفرت الهی کرد.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول