اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان:

عمل به امر به معروف و نهی از منکر جامعه را اصلاح می‌کند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان گفت: عمل به امر به معروف و نهی از منکر جامعه اسلامی را اصلاح می‌کند.

عمل به امر به معروف و نهی از منکر جامعه را اصلاح می‌کند

حجت‌الاسلام مهدی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: در آیات و روایات قرآنی چندین بار به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است.

وی عمل به امر به معروف و نهی از منکر را از فروع دین و واجبات الهی دانست و افزود: همانگونه که قرآن کریم مردم را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کند، مسلمانان نیز باید نسبت به یکدیگر این فریضه الهی را انجام دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان با اشاره به اینکه عمل به امر به معروف و نهی از منکر جامعه اسلامی را اصلاح می‌کند، تصریح کرد: اگر جامعه اصلاح نشود، مردم نمی‌توانند در امنیت کامل زندگی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب مستجاب نشدن دعاها و حکومت ظالمان بر مردم می‌شود.

کریمی در ادامه به حدیثی از معصوم (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: به فرموده این معصوم (ع) اگر مردم امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند، عذاب خداوند همگانی می‌شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف قیام امام حسین (ع) دانست و افزود: مسلمانان باید این سنت را در جامعه رواج دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان اضافه کرد: امام حسین (ع) می‌فرمایند من به خاطر اصلاح امت جدم و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

این مسئول در ادامه به بدعت‌گذاری‌های انجام شده در عزاداری‌های امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: اقداماتی که خارج از عقل باشد و عقل نتواند آنها را قبول کند، به معنی بدعت است.

کریمی قمه‌زنی در عزاداری‌های ماه محرم را جزو بدعت‌ها اعلام کرد و بیان داشت: عزاداری‌‌های مسلمانان باید از روی اصول برگزار شود.

وی اذعان داشت: اگر مسلمانان در عزاداری‌ها از این اصول پیروی نکنند، بدعت‌گذاری کرده‌اند.

انتهای پیام/73008/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول