اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه خراسان رضوی:

امر به معروف و نهی از منکر پشتوانه محکم تثبیت ارزش‌هاست

استاد حوزه و دانشگاه استان خراسان رضوی گفت: امر به معروف و نهی از منکر، نقش ارزنده‌ای در اجرای احکام و حدود الهی دارد و پشتوانه محکمی برای تثبیت ارزش‌ها و ریشه‌کنی مفاسد اجتماعی است.

امر به معروف و نهی از منکر پشتوانه محکم تثبیت ارزش‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌نیا در همایش اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر که ‌شب گذشته در مسجد جامع قروه برگزار شد، گفت: از دیدگاه اسلام هیچ عملی نمی‌تواند با دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر برابری کند و امت اسلامی بهترین امت‌هاست که به این دو واجب شرعی عمل می‌کند.

وی افزود: در طول تاریخ پرنشیب و فراز اسلام هرگاه مسلمانان نسبت به هم احساس مسئولیت می‌کردند و یکدیگر را به اعمال شایسته دعوت می‌کردند و از بدی‌ها باز می‌داشتند، دیگر دستورات الهی نیز ارزش واقعی خود را در متن جامعه پیدا می‌کرد.

استاد حوزه و دانشگاه استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هرگاه امر به معروف و نهی از منکر به صورت دو ارزش فراموش شده درآید و مورد غفلت یا کم‌توجهی قرار گیرد دیگر احکام الهی اسلام از قبیل نماز، روزه، زکات و حج نیز هر روز بی‌فروغ‌تر خواهد شد.

به گفته وی، دعوت به امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین رکن تعیین‌کننده سلامت جامعه است که برگرفته از فلسفه رسالت پیامبران امر به معروف و نهی از منکر بوده و در بزرگی و عظمت این دو واجب الهی همین بس که امام حسین(ع) هدف اصلی خود را احیای این دو واجب دانسته و جان عزیزان خود را در این راه فدا کرده است.

حسینی‌نیا با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ابزار کنترل و نظارت همگانی در اسلام مورد توجه قرار گرفته و در حاکمیت اسلام مطرح شده است، افزود: این نکته در این راستا انجام شده است که بتواند اصلاحات درونی و بیرونی را در جامعه حاکم سازد.

وی با بیان اینکه در نظام اعتقادى اسلام، امر به معروف و نهى از منکر اهمیت و ضرورت خاصى دارد بر لزوم فهم دقیق آن نیز تاکید کرد و اظهار داشت: بدون فهم آن نمی‌توان جایگاه آن را در منظومه فکرى ائمه‏ (()))))(ع) دریافت.

حسینی‌نیا امر به معروف و نهی از منکر را از احکام عالی و ترقی‌بخش اسلام اعلام کرد و گفت: این فرایض به همگان حق می‎دهد که اجرای احکام را از هر کس مطالبه کنند و با معصیت و خلاف شرع مبارزه کنند.

وی خاطرنشان کرد: این حکم والا و انسان‌ساز اسلام حتی یک فرد عادی را موظف و مامور می‎سازد که بر اجرای حدود و احکام و حسن جریان امور نظارت کند.

استاد حوزه و دانشگاه استان خراسان رضوی در پایان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای قوانین اسلام است و عزت و آبروی مسلمانان در گرو عمل به این حکم است و ذلت و بیچارگی آن‌ها راجع به ترک این واجب است.

انتهای پیام/79009/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول