اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مطرح کرد

امر به معروف مهم‌ترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اثرات متعدد احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، آن را عاملی مهم در مقابله با تهاجم فرهنگی و خنثی‌سازی توطئه دشمنان عنوان کرد.

امر به معروف مهم‌ترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی

یحیی شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: مستکبران عالم اکنون با توطئه‌های گوناگون خود، عفت و هویت اسلامی جوانان ما را نشانه رفته‌اند که در این میان اشاعه و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند به عنوان موثرترین شیوه، حیات معنوی جامعه را در مقابله با تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمنان حفظ کند.

وی بر گستره قلمرو مفاهیم و مصادیق این فریضه در جامعه اشاره کرد و گفت: این فریضه الهی در تمامی ابعاد زندگی انسان وجود دارد، به طوری که هر جا تقابلی با خوب و بد باشد، مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر تجلی می‌یابد.

شرفی به دلائل به وجود آمدن منکرها در جامعه اشاره و تصریح کرد: رسالت اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، باید ریشه‌کن‌سازی این علت‌ها باشد تا راهی برای به وجود آمدن معلول‌ها نیز وجود نداشته باشد.

وی ماهواره، سایت‌های مبتذل غربی، گسترش و طبیعی شدن روابط دختر و پسر در جامعه، همچنین گسترش انحرافات زیرزمینی را از جمله آسیب‌های کنونی و عمده دلائل گسترش فحشا و منکر در جوامع اسلامی عنوان کرد و افزود: نخستین گام در احیای امر به معروف و نهی از منکر مقابله با این آفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت گسترش معروف‌ها و دوری از منکرات در جامعه، عمده عوامل تحقق این امر در جامعه را صرف هزینه، زمان و اختصاص نیروی انسانی آموزش‌دیده عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود مبنی بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار داشت: آنچه مهم است به‌کارگیری شیوه درست در احیای این فریضه الهی است.

شرفی بر لزوم اجرای صحیح و شایسته این فریضه اشاره و تصریح کرد: تذکر لسانی باید نشأت گرفته از تقوای الهی باشد و تقوای الهی نیز قابل اجتماع با به‌کارگیری الفاظ ناشایست نیست.

انتهای پیام/61006/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول