اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردسکن:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم است

امام جمعه بردسکن گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم واقع شده است.

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت‌الاسلام علی اصغر امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بردسکن ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بر همگانی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

امینی افزود: متاسفانه در بین واجبات از فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌توان به عنوان مظلوم‌ترین اصل نام برد که می‌طلبد متولیان امر به ویژه مبلغین در طول ماه محرم به این مهم بپردازند.

خطیب جمعه بردسکن با اشاره به روز ملی کیفیت گفت: کیفیت در همه امور مصداق پیدا می‌کند که یکی از آن موارد می‌توان به برگزاری با کیفیت و به دور از هر گونه خرافات در عزاداری‌ها اشاره کرد.

 

امام جمعه بردسکن همچنین از هیئات عزاداری خواست از استفاده کردن ابزار موسیقی و نوحه‌هایی که در شان و جایگاه اهل بیت نیست، پرهیز کنند.

وی در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی از عزاداران خواست به نماز ظهر عاشورا توجه ویژه داشته و به همراه هیئت خود هر کجا که صدای اذان بلند شد نماز را به جماعت اقامه کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به حضور روحانیون و مبلغین در این شهرستان در طول دهه اول ماه محرم اشاره کرد و از آنان خواست مردم را بیشتر در جریان اهداف و فلسفه قیام عاشورا و مسئله امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند.

امینی همچنین از حضور گسترده و پرشور مردم بردسکن در راهپیمایی یوم الله 13 آبان قدردانی کرد و گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان نشانه استکبارستیزی آنها علیه آمریکا است.

وی افزود: تنها راه مقابله با استکبار مقاومت است و تعامل با استکبار باید همراه با مقاومت باشد.

امام جمعه بردسکن در خطبه اول نماز جمعه به صفات و ویژگی‌های امام حسین (ع) اشاره کرد و بر سیره عملی آن امام تاکید کرد.

انتهای پیام/2202/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول