اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

امر به معروف بعد از همایش‌ها فراموش نشود

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: متولیان امر به معروف و نهی از منکر باید اصل فریضه را هدف موضوعات و سخنرانی‌های خود قرار دهند؛ نه اینکه بعد از همایش‌ها به آن پایان دهند.

امر به معروف بعد از همایش‌ها فراموش نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی مظفری ظهر امروز در گردهمایی معاونت سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد احیای کرمانشاه، اظهار داشت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین موضوعات واجب شرعی است و همانا هدف قیام امام حسین (ع) نیز همین امر بوده است.

وی ادامه داد: هر ساله با برگزاری همایش‌هایی در باب این فریضه مهم باز هم این امر در بین مردم و فرهنگ جامعه آن‌طوری که شایسته است نهادینه نشده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در خصوص نکاتی که باید در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: نکته اول شرایط افراد مبلغ این امر و دوم میزان تاثیر‌پذیری افراد مروج است و سوم اینکه در جامعه اسلامی یا غیر اسلامی این امر صورت می‌گیرد.

به گفته مظفری، متولیان امر به معروف و نهی از منکر باید اصل فریضه را هدف موضوعات و سخنرانی‌های خود قرار دهند نه اینکه صرفا بعد از همایش‌ها به آن خاتمه دهند.

وی، مهم‌ترین کار در نحوه اجرای صحیح  امر به معروف و نهی از منکر را به‌کارگیری یک ساز و کار مناسب، آموزش صحیح به افراد و نحوه درست تبلیغ دانست.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: باید توجه داشت زمانی که جامعه از فسادهای بیرونی مصون می‌ماند، که جامعه درونی یعنی نظام خانواده سالم باشد.

مظفری در پایان متذکر شد: اگر در وجود یک جامعه تاثیرات اطلاع‌رسانی معروفات و منکرات دیده نشود، باید به‌سمت راه‌اندازی راه‌های ترویج صحیح‌تر و تنظیم آیین‌نامه‌های به‌خصوص گام برداشت.

انتهای پیام/2700/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول