اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه انزلی:

امر به معروف راهبردی‌ترین عنصر جامعه است

امام جمعه انزلی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر رکن اصلی قیام امام حسین (ع) است، گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر راهبردی‌ترین عنصر جامعه است.

امر به معروف راهبردی‌ترین عنصر جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، حجت‌الاسلام سید داود موسوی ظهر امروز در مراسم سوگواری امام حسین (ع) منطقه آزاد انزلی با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم اظهار کرد: اندیشه و تفکر درباره قیام عاشورا وظیفه شیعیان است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در کربلا تابلویی از انسان کامل و چهره ممتاز از آدم تا خاتم را ترسیم کرد، افزود: حماسه عاشورا شورانگیزترین حماسه تاریخ بشری است.

امام جمعه انزلی، محرم را فرهنگ بی‌بدیلی خواند که در جهان ماندگار شده و باید همچنان زنده بماند و گفت: با فرهنگ عاشورا دین و قرآن در جامعه زنده می‌ماند.

وی مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا را، امر به معروف و نهی از منکر و طلب اصلاح امور امت پیامبر اکرم (ص) ذکر کرد.

موسوی، امر به معروف و نهی از منکر را رکن اصلی قیام امام حسین (ع) خواند و یادآور شد: حسین بن علی (ع) با امر به معروف و نهی از منکر عنصر جامعه اسلامی را به حیات دعوت می‌کند و احیا و شکوفایی این فریضه مهم موجب فعال شدن راهبردی‌ترین عنصر جامعه می‌شود.

وی توجه بیشتر به حفظ شعائر ایام عزاداری ماه محرم و پرهیز از انحراف در برگزاری مراسم عاشورا را مورد تأکید قرار داد.

امام جمعه انزلی راز ماندگاری نکوداشت و عزاداری شهدای مظلوم کربلا پس از یک‌هزار و 400 سال را در اهمیت پیام و حرکت عاشوراییان سال 61 هجری قمری ذکر کرد.

وی با بیان اینکه ضروری است از اهرم عاشورا و فرهنگ کربلا حداکثر بهره‌وری فرهنگی و تبلیغی را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: محرم فرصت بسیار مغتنمی برای انتقال معارف دینی و ارزش‌های اخلاقی و امر به‌معروف و نهی ‌از منکر به‌عنوان پیام قیام عاشورای حسینی است.

انتهای پیام/84002/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول