اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

امر به معروف نباید به خشونت منتهی شود

امام جمعه کرمان گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید به زد و خورد منتهی شود و اگر لازم باشد، شخصی دستگیر و تنبیه شود، مربوط به قوای مختلف کشور است.

امر به معروف نباید به خشونت منتهی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی و عمل به واجبات و اجتناب از گناهان اظهار داشت: فرا رسیدن ماه عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) را به شما عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم با حضور در آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان حداکثر بهره را از این مجالس ببرید.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: امام حسین (ع) می‌فرماید «علم و دانش ریشه شناخت و آگاهی است» و ما اگر بخواهیم با مسائل مختلف آشنایی پیدا کنیم و شناخت برای ما حاصل شود، فقط از راه کسب علم و دانش این امر میسر است.

جعفری ابراز داشت: یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی عقل و خرد است که ما به دلیل داشتن عقل به عنوان اشرف مخلوقات هستیم و حتی بر فرشتگان برتری داریم.

وی بیان کرد: خداوند غرایزی مانند غریزه جنسی، خودخواهی، خودبینی، خشم و غضب و ... را در وجود ما به ودیعه گذاشته است، لذا اگر انسان بتواند بر نفس اماره تسلط یابد و از عقل پیروی کند و آنچه را که شرع مقدس برایش مقرر داشته مورد عمل درآورد، این انسان اشرف مخلوقات می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان داشت: انسان که قابلیت اشرف مخلوقات بودن را دارد، ممکن است به علت جهالت و غلبه شهوات از پست‌ترین موجودات عالم خلقت قرار بگیرد.

جعفری تصریح کرد: علم و دانش مسئله بسیار مهمی است، تمام عزت جوامع بشری به واسطه علم و دانشی است که فرا گرفته‌اند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تمام توطئه‌ها و ایجاد مشکلات فراوان برای ملت ایران توانسته‌ایم، گام‌های بلندی در رابطه با کسب انواع علوم و فناوری‌ها برداریم.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به این موضوع اشاره فرمودند که ما در بین کشورهای منطقه در علم و دانش پیشرفت کرده‌ایم، اما هنوز با دنیای علم و دانش فاصله زیادی داریم و ایران اسلامی خود را به قله‌های علم و معرفت می‌رساند.

جعفری با اشاره به این سخن سیدالشهدا (ع) مبنی بر اینکه اگر کسی تجربه بیندوزد، تجارب عقل انسان را بالا می‌برد، ابراز داشت: تجربه‌ها سبب افزایش عقل و خرد انسان‌ها است.

وی گفت: امام حسین (ع) می‌فرماید «هر کس دوستت دارد، ممکن است تو را از کارهای غلط، لرزش‌ها و اشتباهات نهی کند و کسی که دشمنت است از تو با وجود عیب‌هایی که داری، تعریف می‌کند» و عقل، دین، ادب، حیا و شرم و حسن خلق از جمله خصلت‌های برگزیده انسان است.

جعفری بیان داشت: تنها دارویی که درمان همه دردها است، مسئله امر به معروف و نهی از منکر است و باید معنای صحیح آن را بدانیم و خود به آنچه در این باره می‌دانیم، عمل کنیم.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر به زد و خورد نباید منتهی شود و اگر لازم باشد، شخصی دستگیر و تنبیه شود مربوط به قوای مختلف کشور است.

جعفری افزود: ما اگر با مردم درست صحبت کنیم، امر به معروف و نهی از منکر است و این امر تمام مشکلات را برطرف می‌کند، اما ما در این زمینه غفلت داریم.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: ائمه جماعت، روحانیان، خطبا و وعاظ باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند و آن را برای مردم تبیین و تشریح کنند تا مردم به وظیفه خود در این رابطه آشنا شوند.

جعفری گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود نداشته باشد، جامعه به سوی تباهی پیش می‌رود و ارزش‌ها نابود می‌شود.

وی با اشاره به روز ملی کیفیت گفت: کیفیت در کشور ما از مسائل مهم و ضروری است که همه مردم باید کارشان را صحیح و درست و با کیفیت مطلوب انجام دهند.

جعفری با اشاره به سخنان رهبری در مورد افزایش کیفیت کالاها افزود: اگر ما کیفیت را لحاظ می‌کردیم، مردم دنبال جنس خارجی نمی‌رفتند، زیرا زمانی که جنس ایرانی بی‌کیفیت باشد، دنبال جنس ایرانی نمی‌رود.

خطیب جمعه کرمان ابراز داشت: همه کسبه و مسئولان باید دقت و تلاش داشته باشند که کارشان با کیفیت مناسب انجام شود و محصول خود را با کیفیت به جامعه مسلمان عرضه کنند.

انتهای پیام/80019/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول