اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

بیش از 35 تا 36 درصد اشتغال قزوین در دست نیروهای غیربومی است

استاندار قزوین گفت: 35 تا 36 درصد اشتغال این استان در دست نیروهای دیگر استان‌ها قرار گرفته است.

بیش از 35 تا 36 درصد اشتغال قزوین در دست نیروهای غیربومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم امشب در کارگروه اشتغال این استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: 35 تا 36 درصد اشتغال استان در دست نیروهای دیگر استان‌ها قرار گرفته که سهم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه استان قزوین سرانه خوبی در اشتغال دارد، افزود: البته این میزان با مقدار لازم فاصله دارد که بخشی از علت این موضوع به مهاجرت روستائیان و هموطنان دیگر استان‌ها به قزوین برمی‌گردد.

استاندار قزوین با اشاره به پیگیری بنگاه‌های زودبازده با انحراف کمتر از 0.4 درصد در قزوین، ادامه داد: این بنگاه‌ها هنوز نارسایی‌های فراوانی دارد؛ اما بسیاری از مشکلات به دست اهالی استان، مدیران و کارفرمایان حل شده است.

عجم تصریح کرد: چند سال اخیر دوران اوج و پیچ ورود نیروهای جوان به عرصه اشتغال بود و در این مدت حفظ سطح اشتغال به عنوان اولویت و سپس توسعه آن در بستر مناسب با نگاه جدی پیگیری شد.

وی با بیان اینکه تعامل سازنده‌ای میان بخش خصوصی و بدنه دولت در استان قزوین وجود دارد، اضافه کرد: حوزه کشاورزی نیز با توجه به وجود دشت حاصلخیز قزوین، بستری مناسب برای اشتغال‌زایی در استان به شمار می‌رود که این بخش در جذب اعتبارات در دو سال متمادی رتبه نخست و در اشتغال‌زایی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی در استان قزوین، عنوان کرد: هم‌اکنون بیش از 130 هزار دانشجو در استان در حال تحصیل هستند و به همین دلیل برای ایجاد پیوند مناسب میان حوزه پژوهش با صنعت به منظور کارآفرینی بیشتر در قزوین تلاش می‌شود.

عجم، اقتصاد استان قزوین را حوزه‌ای فعال خواند و بیان کرد: در کنار توسعه خدمات بازرگانی و افزایش سطح زیرساخت‌های حمل و نقل در استان، رشد اقتصادی آن در ماه‌های اخیر به 2.5 برابر ارتقا یافت.

وی اذعان کرد: در بخش راه‌ها نیز غیر از 35 کیلومتر جاده اصلی، تمام راه‌های استان چهاربانده است و کریدورهای جدیدی بین قزوین و استان‌های همجوار ایجاد می‌شود.

استاندار قزوین با اشاره به تأثیر گردشگری بر افزایش و تقویت اشتغال‌زایی، گفت: در راستای بهبود حوزه اشتغال، بخش قابل توجهی از نیروی کار به همت سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند که این افراد در جذب شدن به بازار کار با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند.

عجم، تقاضای کار بالا برای نیروهای تحصیل کرده را از معضلات امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و تعامل حوزه نظری و عملی و آموزش و پرورش اهمیت زیادی دارد.

وی عنوان کرد: در حوزه اشتغال جامعه ایثارگری هم تنگناهایی همچون کامل نبودن تحصیلات برخی از فرزندان شهدا و ایثارگران وجود دارد که به منظور رفع مشکلات این حوزه، کارگروهی متمایز از کارگروه اشتغال در استان تشکیل و با کمک جهاد کشاورزی، صنایع و معادن و تعدادی از دیگر نهادها تا حدودی چاره‌اندیشی شد.

استاندار قزوین تصریح کرد: توسعه فرهنگ تعاون در استان از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال بوده است که به طور ویژه می‌توان به تعاونی بسته‌بندی زیتون با کار خانگی در بخش طارم اشاره کرد.

عجم در پایان متذکر شد: مسئولیت اشتغال را همه باید بپذیرند؛ چراکه وزارتخانه به تنهایی قادر به رفع همه موانع نیست.

انتهای پیام/77011/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول