اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین:

اشتغال به تحصیل و کار عامل بازدارندگی از ارتکاب جرم است

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین اشتغال در زمینه‌های تحصیلی و کار را عامل بازدارندگی از ارتکاب جرم ذکر کرد و آنرا در بازسازی شخصیتی و اجتماع‌پذیری نوجوانان بزهکار مؤثر دانست.

اشتغال به تحصیل و کار عامل بازدارندگی از ارتکاب جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان قزوین حسن نورمحمدی گفت: افزایش توانمندی مددجویان با برنامه‌ریزی اصولی و منطقی و گسترش سطح علمی، اعتقادی به همراه اشتغال و فرهنگ‌سازی مبنی بر استفاده بهینه از اوقات فراغت موجب کاهش آسیب و نهادینه شدن اصلاح و تربیت آنان می‌شود.

وی بیکاری مددجویان در طول تحمل کیفر را عامل اصلی گرایش به تخلف عنوان کرد و افزود: زمان‌بندی صحیح و سالم و همچنین توسعه اماکن آموزشی و فنی و حرفه‌ای مهمترین عامل برای برخورداری آنان از مجموعه‌ای سالم و دور از هرگونه گرایشی است.

نورمحمدی تصریح کرد: افزایش ظرفیت‌های آموزشی و اشتغال در زندان سبب ارتقای توانایی‌های مددجویان می‌شود.

وی ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را ناشی از فقر فکری و فرهنگی دانست و گفت: توسعه فضا و امکانات آموزشی و حرفه‌آموزی در زندان‌ها می‌تواند عامل مهمی برای ارتقای سطح آگاهی مددجویان باشد.

نورمحمدی خطاب به مسئولان واحدها گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها مطابق با برنامه‌ریزی‌های اصولی باید مدون و تأثیرگذار باشد به‌گونه‌ای که پس از پایان دوره و اخذ مدرک مددجویان بتوانند پس از آزادی به اشتغال پایدار و ثابت دست یابند.

وی در پایان وجود مشکلات مالی، بیکاری و کار اجباری کودکان را از عوامل روی‌آوری آنان به بزه عنوان کرد.

انتهای پیام/2667/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول