اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد خمینی (ره) شاهرود خبر داد

پرداخت بیش از 5.9 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‎زایی به مددجویان

مدیر کمیته امداد خمینی (ره) شاهرود از پرداخت بیش از پنج میلیارد و 943 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‎زایی به 70 مددجوی تحت حمایت این نهاد جهت اجرای طرح‌های اشتغال‎زایی خبر داد.

پرداخت بیش از 5.9 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‎زایی به مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهرود، اکبر شبانزاده با اشاره به اینکه اشتغال یکی از رویکردها و برنامه‌های محوری امداد است، اظهار داشت: ایجاد بسترهای مهارت‌یابی و یادگیری مشاغل فنی به منظور خودکفایی مددجویان در سال‌های اخیر به صورت برنامه‌ای منسجم در کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال اجراست.

وی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و استقلال این خانواده‎ها طی هفت ماه نخست سال 92 تعداد 70 فقره تسهیلات اشتغال‎زایی به مددجویان واجد شرایط در زمینه‎های صنفی، صنعتی، دامداری، قالی‎بافی و ... پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهرود گفت: خودکفاسازی افراد بی‌بضاعت زیر چتر حمایت کمیته امداد از اهداف کلیدی کمیته امداد است و این نهاد با تجهیز اقشار محروم در جامعه تلاش دارد فاصله طبقاتی کم و فقر را ریشه‌کن کند که این امر همیاری مردم را نیز می‌طلبد.

شبانزاده تصریح کرد: از دیگر طرح‎های اجرا شده از سر فصل اعتبارات طرح توسعه کشاورزی بانک سپه 179 فقره تسهیلات بالغ بر 17 میلیارد و 900 میلیون ریال در زمینه دامداری پرداخت شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 81 طرح اشتغال حمایت با اعتباری بالغ بر 650 میلیون تومان از طریق کمیته امداد شهرستان شاهرود اجرا شده که اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) مربوط به طرح‌های دامداری، صنایع دستی، خدماتی، صنفی و صنعتی و نیز طرح‌های کشاورزی بوده است.

‎مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات امداد در جهت اشتغال، استقلال و توانمندسازی خانواده‎ها، بحث کاریابی برای جامعه هدف بود، خاطر نشان کرد: کمیته امداد شاهرود 200 نفر از مددجویان تحت حمایت را جهت اشتغال به مراکز کاریابی معرفی کرده و در این راستا 59 شغل برای آن‎ها ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد زمینه فعالیت جوانان و اشتغال‎زایی مانند جهاد در راه خدا است، خاطر نشان کرد: اگر همه مردم نیک‌اندیش همت و بخشی از برنامه زندگی خود را به فراهم‌سازی بسترهای فعالیت برای افراد جویای کار بگذارند بیشتر مشکلات و معضلات در کشور برطرف خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه تمام امکانات ضروری از سوی امداد برای مددجویان در طول سال در چندین دوره با حمایت مالی برای مددجویان برگزار می‌شود که از این طریق تعداد زیادی از مددجویان تاکنون خودکفا و از بدنه امداد جدا شده‌اند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است و در سال‌های اخیر نقشی مؤثر در ریشه‌کنی فقر ایفا کرده است و حمایت از قشر مستضعف جامعه هدف مهمی است که کمیته امداد در قالب مأموریت‌های مختلف به آن توجه داشته است.

شبانزاده گفت: ارائه تسهیلات اشتغال‎زایی به‌ مددجویان کمیته امداد از اقدامات برجسته‌ای است که به‌ منظور حمایت از مددجویان این نهاد مورد توجه قرار گرفته است که طرح‌های اشتغال‎زایی اجرا شده توسط کمیته امداد زودبازده بوده و قابلیت استفاده بیش از یک نفر از این طرح‌ها وجود دارد که در بخش مشاغل خانگی تا سقف سه تا پنج میلیون تومان و در بخش اشتغال‎زایی هم پنج تا 10 میلیون تومان تسهیلات به مددجویان تعلق می‎گیرد.

وی بیان داشت: در سال‌های اخیر کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب رویکردهای نوین اقدامات فراوانی برای تقویت نیازمندان و قشر محروم جامعه برداشته و فعالیت در عرصه اشتغال از اقدامات ارزشمند کمیته امداد است و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان کمیته امداد یکی از اولویت‌هایی است که این نهاد به ‌منظور توانمند‌سازی مددجویان و خانواده‌های ایشان مدنظر قرار داده است.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول