اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه اشتغال استان بوشهر تصویب شد

خرید هواپیمای ایرباس/ تصویب 13 طرح اشتغالزایی در استان بوشهر

در نشست کارگروه اشتغال استان بوشهر خرید هواپیمای ایرباس با اعتبارات اشتغال استان و 13 طرح اشتغالزایی نیز به تصویب رسید.

خرید هواپیمای ایرباس/ تصویب 13 طرح اشتغالزایی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، صبح امروز در نشست کارگروه اشتغال استان بوشهر، از 15 طرح بررسی شده، 13 طرح به تصویب رسید.

هزینه این طرح‌ها بالغ بر 321 میلیارد تومان بوده و 960 زمینه شغلی را ایجاد می‌کند، از طرح‌های مصوب شده می‌توان به خرید هواپیمای ایرباس، تولید متانول به آمونیاک، تولید آهک هیدراته، تولید محصولات فناورانه و 5 طرح نو آورانه اشاره کرد.

باید از ظرفیت نیروی استان برای اشتغال استفاده کنیم

رضا عوض‌پور معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر صبح امروز در نشست کارگروه اشتغال استان بوشهر با بیان اینکه ما در دستور کار اول وضعیت صندوق‌های بانکی را بررسی کردیم، گفت:  گزارش‌ها را بررسی کردیم که 25 طرح آن از سال 91 بوده که با بانک‌ها تعامل داشته‌ایم و اکنون گزارش کار از آنها دریافت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بعضی از دوستان در بانک‌ها امور مربوط به اشتغال را پیگیری نکرده‌اند، گفت: طرح توسعه ملی به شاخص‌های اشتغال در استان کمک می‌کند و من انتظار دارم که این طرح‌ها به سرانجام مشخص برسد.

معاون با بیان اینکه واقعا انتظار ندارم که همکاری زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، گفت: در خانواده‌ها بیکار زیاد است و همه انتظار دارند که دستشان به جایی بند شود و یکی از رسالت‌های دولت نیز بهبود وضعیت اشتغال است.

وی با بیان اینکه طرح‌های امروز را به دقت بررسی کرده‌ایم، گفت: باید ببینید که این فرصت‌های شغلی چه اثرات مثبتی بر روحیه خانواده‌ها و افراد می‌گذارد و از نظر اجتماعی خیلی از نواقص را برطرف می‌کند.

عوض‌پور با بیان اینکه اشتغال باید یک دغدغه برای ما باشد، گفت: همه شما فرزند نظام هستید و باید تعهد کاری داشته و دلتان برای این مرز و بوم بسوزد تا بتوانید گوشه‌ای از وضعیت اشتغال را حل کنید.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که در دست پرداخت هستند باید به سرانجام برسند، گفت: توقعی که دارم این است که طرح‌هایی که مشکل دارند، تمامی گزارشات آن کامل شود و در دست بررسی قرار گیرد و بانک‌ها گزارشات خود را تکمیل کنند تا بتوانیم تصمیمات نهایی را اتخاذ کنیم.

معاون استاندار بوشهر گفت: طرح‌هایی که امروز بررسی شد انتظار می‌رود مسئولان مربوطه برای گزینش نیروها به کارگروه اشتغال مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه انتظار است طرح‌هایی که از املاک استان استفاده می‌شود نیروی آن نیز یومی باشد، گفت: باید به سمتی برویم که اگر شرکتی تاسیس می‌شود و از ظرفیت دارایی استان استفاده می‌کند، نیرویش نیز از استان باشد و نیرویی از خارج از استان نیاورد.

وی با بیان اینکه خود را باید مکلف بدانید تا از ظرفیت نیروی کار و کارگروه اشتغال برای گزینش نیرو بهره ببرید، افزود: همان‌طور که برای تصویب شدن طرح کارخانه و شرکتتان دوندگی می‌کنید و پیگیر هستید، برای گزینش نیرو نیز همین انتظار را از شما داریم.

انتهای پیام/66006/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول