اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تحقق 61 درصدی اشتغال در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: از مجموع تعهد اشتغالزایی استان از ابتدای سال تاکنون 61 درصد تحقق یافته و زمینه اشتغال 15 هزار و 271 نفر فراهم شده است.

تحقق 61 درصدی اشتغال در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه امسال مجموع تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان 25 هزار و 62 نفر است، اظهار داشت: از مجموع تعهد اشتغالزایی استان از ابتدای سال تاکنون 61 درصد تحقق یافته و زمینه اشتغال 15 هزار و 271 نفر فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش و همت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید این میزان اشتغال در استان تا پایان سال به 100 درصد برسد تا بتوانیم زمینه را برای ایجاد اشتغال در بین جوانان منطقه فراهم کنیم.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت یک‌هزار و 70 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مابین دو جلسه قبلی و فعلی کارگروه اشتغال بانک ملی 400 میلیون ریال، بانک تجارت 370 میلیون ریال و بانک سپه 300 میلیون ریال پرداختی مشاغل خانگی به متقاضیان را داشته‌اند.

این مسئول اضافه کرد: بانک‌های عامل باید تلاش و همت بیشتری را بکنند تا پرداختی‌های خود را در حوزه مشاغل خانگی به میزان قابل قبولی افزایش دهند.

وی بیان کرد: در زمینه خوداشتغالی نیز مبلغ 4.2 میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده که این میزان پرداختی حدود 29 درصد توقعات ما را از بانک‌های عامل فراهم کرده است.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل از مجموع اعتبارات خود به ترتیب 27 درصد، 15 درصد و 41 درصد پرداختی داشتند.

نیکزاد اعتبار ابلاغ شده به بانک‌های عامل از محل اعتبارات ماده 104 قانون بودجه سال 92 را 173 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از این میزان بانک صادرات 330 میلیون ریال پرداختی داشته که امیدواریم بانک‌های عامل این فرآیند را با قوت بیشتر با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط ادامه دهند تا بتوانیم اشتغالزایی را در استان افزایش دهیم.

استاندار اردبیل در مورد آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی از محل بنگاه‌های زودبازده نیز افزود: بانک ملی شش میلیارد ریال و تجارت 5.2 میلیارد ریال از این محل پرداختی داشته‌اند که امیدواریم این فرآیند همچنان با قوت بیشتر با همکاری بانک‌های عامل ادامه داشته باشد چرا که هر چقدر پرداختی در این زمینه بیشتر و مناسب باشد به همان میزان به توان خرید مواد اولیه کارخانجات، رونق اقتصادی تولید و ایجاد اشتغال استان کمک می‌شود.

انتهای پیام/62004/غ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول