اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اشتغال فنی و حرفه‌ای گیلان:

اعتبار اشتغال خانگی گیلان تخصیص نیافته است

مسئول اشتغال فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: امسال برای مشاغل خانگی گیلان یک‌میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده بود که تاکنون یک ریال نیز تخصیص نیافته است.

اعتبار اشتغال خانگی گیلان تخصیص نیافته است

کریم سعادت‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه در نیمه نخست امسال تعهد ایجاد اشتغال برای 280 نفر در دستور کار فنی و حرفه‌ای استان قرار گرفت، اظهار کرد: این اشتغال شامل 200 نفر در قالب مشاغل خانگی و 80 نفر نیز برای ایجاد مراکز آموزشگاه آزاد بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت برای 214 نفر اشتغال ایجاد شد که شامل 70 درصد از تعهد در نظر گرفته شده برای سازمان است.

این مسئول درباره صدور مجوز فعالیت در مدت مذکور اذعان کرد: در نیمه نخست امسال 188 مورد صدور مجوز در استان انجام شد که از این تعداد 75 مورد درون سازمانی و 113 مورد برون  سازمانی بوده است.

به گفته وی، صدور مجوز اشتغال برای اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعاون روستایی و سازمان زندان‌ها به‌عهده فنی و حرفه‌ای است.

سعادت‌لو، با اشاره به حرفه‌هایی که مجاز به صدور مجوز هستند، متذکر شد: تمام حرفه‌های ابلاغی از سوی وزارتخانه تعداد 305 حرفه است که 50 حرفه مجاز به صدور مجوز هستند.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در 21 رشته مجاز به صدور مجوز است که از این تعداد 12 حرفه مربوط به رشته‌های خیاطی و بقیه مربوط به آموزش‌ تعمیرات تلفن‌های همراه، طراحی سازه‌های ساختمانی و... است.

مسئول اشتغال سازمان فنی و حرفه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته تحقق اشتغال در فنی و حرفه‌ای گیلان 114 درصد بود و برای 343 نفر شغل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 965 مجوز فعالیت در گیلان صادر شد، یادآور شد: 643 مجوز به صورت درون سازمانی صادر شده است.

انتهای پیام/2300/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول