اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه تاکید کرد

جلوگیری از آداب و رسوم افراطی در عزاداری‎ها

امام جمعه بشرویه گفت: باید با تدابیر و برنامه‎ریزی‎های لازم از بروز برخی از آداب و رسوم افراطی و نامعقول در عزاداری‎ها جلوگیری شود.

جلوگیری از آداب و رسوم افراطی در عزاداری‎ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‎الاسلام محمد شمس‎الدین صبح امروز در همایش محرم و در جمع مسئولان هیئت‎های مذهبی بشرویه اظهار داشت: ملت ایران انقلاب اسلامی خود را از قیام امام حسین(ع) الگو برداری کردند و در حقیقت انقلاب اسلامی از قیام عاشورا نشات گرفته است.

وی ادامه داد: هیئت‎های مذهبی در نشر تفکر انقلاب، آرمان‎های دینی و آموزه‎های قرآنی جایگاه ویژه‎ای دارند.

امام جمعه بشرویه بر اهمیت حضور روحانیان در هیئت‎های مذهبی تاکید و اضافه کرد: شرایط باید به گونه‎ای فراهم شود که در هر هیئت مذهبی یک روحانی وظیفه تبیین مسائل دینی و مذهبی و همچنین وعظ و خطابه را انجام دهد.

شمس‎الدین متذکر شد: راه‎اندازی هیئت‎های عزاداری و برپایی مجالس وعظ و خطابه پیرامون شناساندن شخصیت والای امام حسین(ع) و تبیین فلسفه نهضت عاشورا به ویژه در حوزه جوانان بسیار تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: باید با آسیب‎شناسی عزاداری‎های ماه محرم از وقوع برخی اقدامات و رسوم افراطی در زمینه عزاداری‎ها جلوگیری به عمل آورد.

امام جمعه بشرویه اذعان داشت: بعضی از آداب و رسوم افراطی که گاهی اوقات در عزاداری‎ها رخ می‎دهد سبب خدشه‎دار کردن چهره مکتب ناب تشیع در انظار عمومی جهان می‎شود.

شمس‎الدین امام حسین(ع) و یارانش را شهدای راه امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: باید تمام کوشش خود را برای پررنگ‎تر کردن این اصل مهم داشته باشیم.

انتهای پیام/69006/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول