اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه تاکید کرد

توانمندسازی مددجویان در اولویت برنامه‌های بهزیستی قرار گیرد

امام جمعه بشرویه گفت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان باید در اولویت برنامه‌های بهزیستی قرار گیرد.

توانمندسازی مددجویان در اولویت برنامه‌های بهزیستی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین صبح امروز در دیدار کارکنان اداره بهزیستی بشرویه که به مناسبت هفته بهزیستی صورت گرفت، اظهار داشت: سازمان بهزیستی به همراه نیروهای خدوم و پرتلاش خود رسالت خطیری را در جامعه بر عهده دارند و به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند خدمات شایانی را ارائه می‌دهند که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: خدمت به خلق خدا، بزرگترین عبادت است و رسیدگی به مسائل و مشکلات کسانی که با نارسایی و ناتوانی‌هایی در زندگی مواجه‌اند بسیار ارزشمند است و در آموزه‌های اسلام و سیره پیامبر و ائمه اطهار(ع) نیز از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار است.

امام جمعه بشرویه، خدمت بی‌منت و تلاش برای حفظ کیان اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه را از خدمات ارزشمند بهزیستی دانست و گفت: اقداماتی که تاکنون در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها و کمک به مددجویان صورت گرفته در کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نقش مؤثری داشته و در این راستا نیز توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان باید در اولویت برنامه‌های بهزیستی قرار گیرد.

شمس‌الدین افزود: موضوع اعتیاد از معضلات جدی و مهمی است که بخش عظیمی از جمعیت کشور را درگیر کرده و عاملان مواد مخدر از حربه‌های مختلف برای وارد کردن محموله‌های این ماده خانمان‌سوز و شیوع پدیده شوم اعتیاد وارد می‌شوند که تاثیرات و تبعات نامطلوب آن خانواده‌ها را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، تصریح کرد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد و آموزش مهارت‌های ارتباطی و قدرت «نه گفتن» باید از همان دوران کودکی از مهد کودک‌ها و مدارس آغاز شود.

امام جمعه بشرویه عنوان کرد: علاوه بر این، سازمان بهزیستی که وظیفه نظارت بر مهد کودک‌ها را بر عهده دارد، باید با آموزش مربیان در ارتباط با شیوه‌های صحیح آموزشی و تربیتی، آداب و رسوم و به ویژه نهادینه سازی فرهنگ دینی و اسلامی وارد عمل شود و با تربیت نیروهای مجرب برای تقویت اعتقادات و باورهای دینی کودکان و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی نقش خود را ایفا کند.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه معلولان همچون سایر افراد جامعه از حقوقی برخوردار هستند، اذعان داشت: باید در حد توان برای رفع نیازها و مناسب‌سازی محیط معلولان برنامه‌ریزی شود و مسئولان اجرایی شهرستان نیز با همکاری و تعامل بیشتر با بهزیستی مشکلات و مسائلی را که معلولان با آن درگیر هستند، به حداقل برسانند.

انتهای پیام/69006/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول