اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی دامپزشکی استان زنجان:

اکیپ‌های دامپزشکی آماده ارائه خدمات به هیئت‌های عزاداری هستند

خبرگزاری فارس: معاون فنی دامپزشکی استان زنجان گفت: اکیپ‌های دامپزشکی در سطح استان آماده ارائه خدمات به هیئت‌های عزاداری برای نظارت‌های بهداشتی و شرعی در کشتار دام‌ به ویژه در روزهای هشتم و یازدهم محرم هستند.

اکیپ‌های دامپزشکی آماده ارائه خدمات به هیئت‌های عزاداری هستند

مرتضی پهلوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به مرسوم بودن قربانی‌کردن دام در ایام محرم در سطح خیابان‌های شهر زنجان اظهار داشت: اکیپ‌های دامپزشکی استان زنجان آماده ارائه خدمات به عزاداران هستند.

وی به هماهنگی‌های انجام شده با هیئت‌ امنای دو دسته عزاداری حسینیه و زینبیه زنجان اشاره کرد و افزود:‌ با برنامه‌ریزی صورت گرفته، کشتارهای انجام شده برای این دو هیئت بلافاصله به کشتارگاه صنعتی زنجان منتقل می‌شوند.

معاون فنی دامپزشکی استان زنجان با غیر بهداشتی خواندن کشتار در خارج از کشتارگاه تصریح کرد: کشتار در خارج از کشتارگاه معضلات بهداشتی در بردارد، به همین دلیل کشتارهای انجام شده در کم‌ترین زمان ممکن به کشتارگاه صنعتی زنجان منتقل و پاکسازی می‌شوند.

وی از حضور ناظران بهداشتی و همچنین نمایندگان ولی فقیه در استان به عنوان ناظر شرعی در سطح شهر به ویژه طی دو روز بیرون آمدن دسته‌های عزاداری حسینیه و زینبیه خبر داد و تصریح کرد: کشتارهای انجام شده بعد از نظارت‌ها و اقدامات اولیه به شرکت خرم‌پی منتقل می‌شود تا دام‌های کشتار شده قطعه قطعه و سپس بسته‌بندی شوند.

پهلوانی با بیان اینکه تعداد دام‌های کشتار شده در روز هشتم محرم بسیار زیاد است، اضافه کرد: توزیع هزاران دام کشتار شده در هشتم محرم زمانبر است بنابراین باید در محل خاصی نگهداری شوند.

وی تصریح کرد: شرکت خرم‌پی با داشتن امکانات لازم برای بسته‌بندی و نگهداری گوشت‌های نذری، زمینه توزیع آنها را در بین مردم شهر زنجان فراهم می‌کند.

معاون فنی دامپزشکی استان زنجان به استقرار اکیپ‌های کشتار و ناظران شرعی در مراکز شهرستان‌ها اشاره و ادامه داد: در مرکز استان از همه نیروهای دامپزشکی از جمله بازنشستگان نیز برای روزهای هشتم و یازدهم محرم استفاده می‌شود.

انتهای پیام/73004/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول