اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

سیاست کلان دولت رسیدگی به مشکلات صنعت است

فرماندار فردوس گفت: سیاست کلان دولت تدبیر و امید، رسیدگی به مشکلات بخش صنعت است.

سیاست کلان دولت رسیدگی به مشکلات صنعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی فردوس اظهار کرد: اگر مشکلات واحدهای تولیدی که با سختی گذران می‌کنند حل شود، بسیاری از مشکلات بخش تولید و اشتغال نیز برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یک‌ سال گذشته بخشی از واحدهای تولیدی فردوس تعطیل شده بود، افزود: با بررسی و رفع مشکلات، تعدادی از این واحدها مجدداً فعال و بازگشایی شد.

فرماندار فردوس سیاست کلان دولت دکتر روحانی را رسیدگی به مشکلات بخش صنعت دانست و تصریح کرد: نگرش دولت جدید رفع مشکلات بخش صنعت است به همین سبب معاون اول رئیس جمهور یک شخصیت صنعتی تمام عیار انتخاب شده است.

رجبی‌مقدم هدف از برگزاری این جلسه را رسیدگی به مشکلات صنعت‌گران، معدن‌کاران و کشاورزان فردوس عنوان کرد و یادآور شد: نوسانات بازار بر محصولات تولیدی کشاورزان تاثیر زیادی می‌گذارد به عنوان مثال قیمت زعفران از هفته گذشته تاکنون از 20 هزار تومان به 13 هزارتومان کاهش یافته که این مسئله سبب ضرر و زیان کشاورزان می‌‌شود.

نبود تسهیلات سرمایه در گردش مشکل عمده واحدهای صنعتی

رئیس جهاد کشاورزی فردوس که در این جلسه به عنوان نماینده کشاورزان و واحدهای صنعتی این شهرستان حضور داشت، نیز گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی پس از بهره‌برداری، نداشتن تسهیلات سرمایه در گردش است.

عباسعلی غلامی افزود: تسهیلات سرمایه در گردش مانند مسکن آرام بخشی است که واحدهای صنعتی را سرپا نگه می‌دارد و بسیاری از واحدهای صنعتی به این سرمایه نیاز مبرم دارند.

وی از اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات خرید انار در شهرستان فردوس خبر داد و تصریح کرد: باید مسیر برای خریداران انار هموار شود و این تسهیلات به تشکل‌های خرید انار پرداخت تا کشاورزان بتوانند محصول خود را با قیمت مناسبی به فروش برسانند.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس همچنین به مسئله نبود شبکه فاضلاب در شهرک صنعتی این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت تعدادی از واحدهای این شهرک به سبب عدم اجرای شبکه فاضلاب معطل مانده و نتوانسته‌اند وارد عرصه تولید شوند.

امکان پرداخت تسهیلات به دلالان انار وجود ندارد

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: تنها طرح‌هایی می‌توانند از تسهیلات سرمایه در گردش بهره‌مند شوند که پروانه فعالیت آنها از جهاد کشاورزی باشد.

محمدعلی بیجاری افزود: امکان پرداخت تسهیلات به دلالان انار در فردوس وجود ندارد و تنها به واحدهای تولیدی که در ارتباط با فرآوری انار فعالیت دارند و نیز باغداران تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی در ارتباط با تسهیلات سرمایه در گردش تصریح کرد: در دولت جدید هنوز نوع تسهیلات، مبلغ و جدول توزیع استانی مشخص نشده و بلافاصله پس از مشخص شدن این موارد، تسهیلات پرداخت می‌‌شود.

عباس جرجانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی نیز از احداث شبکه فاضلاب در شهرک صنعتی فردوس خبر داد و یادآور شد: در سال جاری اعتباری برای احداث شبکه فاضلاب شهرک صنعتی فردوس در نظر گرفته شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

در این جلسه مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی فردوس با حضور نمایندگانی از صنعت‌کاران و کشاورزان شهرستان فردوس و نیز مدیرکل کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل صنعت،معدن و تجارت و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی بررسی شد.

انتهای پیام/69007/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول