اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خبر داد

پیش‌بینی برداشت 34 هزار تن انار در فردوس

فرماندار فردوس گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 34 هزار تن انار از باغ‌های فردوس برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 34 هزار تن انار در فردوس

محمدرضا رجبی‌مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال از هر یک‌هکتار از باغات فردوس 17 تا 20 تن انار برداشت شود که نسبت به سال گذشته از رشد 70 درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود از باغ‌های فردوس 34 هزار تن انار برداشت شود، ادامه داد: با توجه به هوای گرم در تابستان برداشت انار از 2 هزار و 100 هکتار از باغات این شهرستان از اواخر مهرماه جاری آغاز شده است.

95 درصد باغات انار فردوس صادراتی است

فرماندار فردوس با بیان این‌که 95 درصد باغات انار فردوس از نوع شیشه کپ و صادراتی است، افزود: انار شیشه کپ با دارا بودن پوست قرمز، کلفت، با قدرت ماندگاری بالا و بازارپسندی عالی امکان صادرات را دارد.

رجبی‌مقدم گفت: در سال گذشته با توجه به تحریم‌ها و نبود بازار مناسب 500 تن انار شیشه کپ به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود امسال انار این شهرستان به کشورهای عربی و آسیای میانه صادر شود، تصریح کرد: بیش از یک‌هزار تن انار به این کشورها صادر می‌شود.

تسهیلات یک‌میلیاردی برداشت محصول در فردوس

فرماندار فردوس اذعان داشت: سرمازدگی اسفندماه سال گذشته و بهار امسال و همچنین آفتاب سوختگی در تابستان سال‎جاری بر روند تولید انار تاثیر گذاشته و سبب افت تولید و کیفیت انار این شهرستان شده است.

رجبی‌مقدم با بیان این‌که در سال جاری یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات برداشت محصول برای فردوس در نظر گرفته شده است، متذکر شد: از این میزان یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان برای خرید انار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که صندوق حمایت توسعه کشاورزی نیز 200 میلیون تومان وام‌های ارزان قیمت را برای خرید انار در نظر گرفته است، یادآور شد: افراد متقاضی خرید انار در صورت همکاری با تشکل‌های مربوطه می‌توانند از تسهیلات 18 درصدی خرید بهره‌مند شوند.

واحد رب انار از واحدهای صنایع فعال در فردوس

فرماندار فردوس اضافه کرد: واحد رب انار، کنستانتره انار، واحدهای بسته‌بندی، صادرات و سردخانه پنج هزار تنی از جمله صنایع فعال انار در این شهرستان است.

رجبی‌مقدم ادامه داد: شتاب کشاورز برای فروش محصول و نبود خریدار مناسب سبب شکست قیمت می‌شود.

انتهای پیام/69010/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول