اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فردوس خواستار شد

تدوین سند فرهنگی، اجتماعی بانوان فردوس

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار فردوس خواستار تدوین سند فرهنگی، اجتماعی بانوان این شهرستان شد.

تدوین سند فرهنگی، اجتماعی بانوان فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدعلی جوان ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده و کمیته ترویج فرهنگ فاطمی در فردوس اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مقوله زن در جامعه اسلامی جایگاه خود را بازیافت و امام(ره) با نگرش الهی خود این تفکر را در جامعه پیاده کرد که نباید به زن نگاه جنسیتی داشته باشیم.

وی گفت: اسلام با ارائه الگوهای موفق برای ما به روشنی ثابت کرده که اگر به سمت نگاه انسانی به زن پیش برویم محصول خوبی از این نگاه حاصل ما می‌شود که این محصول وجود انسان‌های برجسته و بزرگ است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار فردوس افزود: اگر چه جایگاه اصلی زن کانون پرمهر خانواده و وظیفه اصلی وی نیز همسرداری و فرزندپروری است ولی زن در کنار رسیدگی به امور خانواده می‌تواند در عرصه اجتماعی و سیاسی نیز نقش مفید و موثری ایفا کند.

جوان تصریح کرد: در طول تاریخ همواره نگاه به زن با افراط و تفریط همراه بوده ولی اسلام ثابت کرد که می‌توانیم نگاه جامع‌نگری به شخصیت زن داشته باشیم.

وی خواستار تدوین سند فرهنگی، اجتماعی برای بانوان فردوس شد و گفت: این سند باید برای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تعریف و در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای کشور باشد.

باید دانش غذایی بانوان ارتقا یابد

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار فردوس با اشاره به این‌که امروزه سبد غذایی خانواده‌ها از غذاهای بومی و محلی فاصله گرفته است، افزود: غذاهای بومی به دست فراموشی سپرده شده که این فاصله در حقیقت فاصله گرفتن از اصول فطری است که با آن بزرگ شده‌ایم.

جوان اضافه کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی، ارتقای دانش غذایی بانوان، ترویج ساده‌زیستی، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بانوان و افزایش سطح آگاهی بانوان از جمله مسائلی است که باید در کارگروه بانوان مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: سیره زندگی حضرت فاطمه(س) به عنوان الگوی زندگی اسلامی باید در جامعه ترویج یابد و زنان علاوه بر حضور موثر در محیط خانواده در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نیز حضوری فعال داشته باشند.

در این جلسه مقرر شد تا با ایجاد سامانه ثبت اطلاعات، مشخصات زنان متکدی که در سطح شهرستان به تکدی‌گری مشغول هستند ثبت و کمک به این افراد با ارائه کارت ملی و استعلام از سامانه صورت گیرد تا علاوه بر جلوگیری از تکدی‌گری، کمک‌های نهادهای حمایتی بین همه افراد نیازمند جامعه تقسیم شود.

انتهای پیام/69007/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول