اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خبر داد

تولید 98 تن گوشت ماهی در فردوس

فرماندار فردوس گفت: امسال در 60 مزرعه فعال پرورش ماهی فردوس 98 تن گوشت ماهی تولید شده است.

تولید 98 تن گوشت ماهی در فردوس

محمدرضا رجبی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: خرده مالک بودن اراضی کشاورزی و منابع آبی، فقدان مالکیت اراضی و آبی و وجود موقوفات که تنها کشاورزان شارب محسوب می‌شوند از جمله محدودیت‌های اجتماعی بخش کشاورزی فردوس است.

وی ادامه داد: عدم وجود تشکل منسجم از خبرنگاران بخش کشاورزی که بتوانند مسائل و مشکلات را با مسئولان مطرح کنند از محدودیت تشکیلاتی بخش کشاورزی فردوس است.

*رفع محدودیت‌ها و تحقق قابلیت‌ها در بخش کشاورزی

فرماندار فردوس تصریح کرد: رفع محدودیت‌ها و تحقق قابلیت‌های منطقه با سرمایه‌گذاری مناسب، تحقق اعتبارات دولتی در راستای حفظ منابع آب و خاک و اختصاص تسهیلات مناسب به منظور اشتغال در بخش کشاورزی می‌تواند به این بخش کمک کند.

رجبی‌مقدم افزود: همچنین اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای اصلاح خاک اراضی کشاورزان، قانون‌مند کردن فعالیت‌های بخش کشاورزی، یکپارچه‎سازی و تغییر نظام‌های بهره‌برداری از خرده مالکی به تشکل‌های شرکت‌های تعاونی تولید و شرکت‌های سهامی زراعی به رفع محدودیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان کمک می‌کند.

وی از مهم‌ترین اهداف و ماموریت‌های کشاورزی در توسعه منطقه و استان خبر داد و افزود: افزایش بهره‌وری کارایی مصرف آب، ماموریت ایجاد امنیت و تامین مواد غذایی، حفظ منابع و افزایش تولید در واحد سطح، افزایش کیفیت استفاده بهینه از منابع آب و خاک و آموزش نیروی انسانی متخصص از اهداف کیفی بلند مدت بخش کشاورزی فردوس است.

*وجود 60 مزرعه پرورش ماهی در فردوس

فرماندار فردوس به وضعیت شیلات و آبزیان فردوس اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر تعداد 60 مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان وجود دارد.

رجبی‌مقدم با بیان این‌که در این مزارع 175 هزار قطعه ماهی وجود دارد، متذکر شد: از این تعداد 100 هزار قطعه ماهی گرمابه و 75 هزار قطعه ماهی سرد آبی هستند.

وی اضافه کرد: در بخش پرورش ماهی 98 تن گوشت ماهی در فردوس تولید شده است.

فرماندار فردوس خاطر نشان کرد: از این میزان 62 تن ماهی گرم‌ آبی و 36 تن ماهی سرد آبی بوده است.

انتهای پیام/69021/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول