اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خبر داد

اسکان 280 هزار مسافر در فردوس طی 2 ماهه تابستان امسال

فرماندار فردوس گفت: در دو ماهه تابستان امسال تعداد 274 هزار و 900 مسافر در فردوس اسکان داده شدند.

اسکان 280 هزار مسافر در فردوس طی 2 ماهه تابستان امسال

محمد‌رضا رجبی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: شهرستان فردوس از جمله شهرهای تاریخی کشور بوده که در کتب تاریخی از آن یاد شده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان در کریدور جنوب به شمال کشور قرار دارد، اضافه کرد: این موقعیت سبب شده فردوس سالانه محل عبور حدود 9 میلیون مسافر و زائر امام رضا(ع) از هفت استان مرکزی و جنوبی کشور باشد.

فردوس دارای قدیمی‌ترین آثار تاریخی در سطح استان و شرق کشور است

فرماندار فردوس ادامه داد: این موقعیت، فردوس را به لحاظ گردشگری در جایگاه خاصی قرار داده است.

رجبی‌مقدم با بیان اینکه این شهرستان دارای ابنیه‌ها و آثار تاریخی فراوانی است، اذعان داشت: مدرسه علیا، مسجد و حوض سیدی، مسجد کوشک و حمام خیروز از جمله این آثار تاریخی بوده که همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‎کند.

وی با اشاره به اینکه فردوس جزو شهرستان‌هایی بوده که دارای قدیمی‌ترین آثار تاریخی در سطح استان و شرق کشور است، تصریح کرد: در دو ماهه تابستان امسال مسافران عبوری از این شهرستان یک‌میلیون و 650 هزار نفر بوده است.

اسکان 160 هزار مسافر در آبگرم و امامزادگان فردوس

فرماندار فردوس از اسکان 274 هزار و 900 نفر مسافر در این مدت در شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد یک‌هزار و 850 نفر در هتل‌ها، مهمانپذیر‌ها و مدارس و تعداد 159 هزار و 950 نفر در آبگرم و امامزادگان و 113 هزار و 100 نفر در پارک‌ها و میادین این شهرستان اسکان داده شدند.

رجبی‌مقدم با بیان اینکه آبگرم فردوس سالانه پذیرای گردشگران زیادی است، یادآور شد: آبگرم معدنی فردوس با خواص درمانی بسیار ارزشمند یکی از قابلیت‌های این شهرستان است که با جذب توریست و گردشگر در رونق اقتصادی این شهرستان نقش بسیار مهمی دارد.

وی گفت: فردوس با داشتن موقعیت جغرافیایی ویژه و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کالا و مسافر قابلیت‌های زیادی در حوزه‌های گردشگری و صنعت ایجاد نموده است.

انتهای پیام/69021/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول