اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس تاکید کرد

لزوم توجه به توزیع اعتبارات برای زیرساخت‌های گردشگری فردوس

فرماندار فردوس گفت: به زیرساخت‌های گردشگری و موقعیت جغرافیایی فردوس در توزیع اعتبارات توجه نمی‌شود.

لزوم توجه به توزیع اعتبارات برای زیرساخت‌های گردشگری فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان فردوس که در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد، گفت: عبور سالانه بیش از 9 میلیون مسافر و زائر علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) از این شهرستان، فردوس را در موقعیت جغرافیایی قابل توجهی قرار داده است.

وی افزود: با وجود قرار گرفتن شهرستان فردوس در مسیر عبور هفت استان جنوبی کشور، اما این شهرستان از زیرساخت‌های گردشگری ضعیف و محدودی نسبت به سایر شهرهای استان برخوردار است و در میزبانی از مسافران با کمبود شدید اماکن اقامتی مواجه هستیم.

فرماندار فردوس با اشاره به این‌که در توزیع اعتبارات استانی به زیرساخت‌های گردشگری فردوس و موقعیت جغرافیایی این شهرستان توجه نمی‌شود، تصریح کرد: باید اعتبار لازم به شهرستان فردوس اختصاص یابد تا این شهرستان به عنوان نماینده خراسان جنوبی در میزبانی از مسافران رویکرد مطلوبی داشته باشد.

رجبی‌مقدم هفته دولت را فرصت مغتنمی برای معرفی نتایج تلاش‌های بخشی از مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقد و اصلاح عملکرد دولت مردان دانست و یادآور شد: با معرفی عملکرد دولت به ملت، نظریه دشمن مبنی بر ناکارآمد بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی مردود و نفی می‌شود.

وی با انتقاد از این‌که در حال حاضر تعدادی از ادارات فردوس با سرپرستی اداره می‌شوند، گفت: برخی از مدیران استانی به شهرستان فردوس کم لطفی می‌کنند و عنوان می‌کنند که فردوس مدیران غیربومی را برنمی‌تابد و این در حالی است که ما دست مدیران بومی و غیربومی را برای انتصاب در ادارات فردوس به گرمی می‌فشاریم.

مشارکت مردم از پایه‌های اصلی نظام است

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری نیز یکی از پایه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی را مردم دانست و افزود: این مردم هستند که باید تعیین کنند چه کسانی برای حکومت مناسب و کارآمد هستند.

امینی تصریح کرد: امروزه نوع و مدل حکومت‌داری خوب در دنیا مطرح و نظارت بر حکومت‌گران بر پایه قضاوت عامه است.

وی خردورزی، عدالت و تصمیم‌گیری عقلایی را از ویژگی‌های یک حکومت مطلوب دانست و یادآور شد: مشارکت مردم و رضایت‌مندی از نظام نیز از دیگر مؤلفه‌های حکومت‌داری مطلوب است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری گفت: برای این‌که در توزیع اعتبارات، عدالت را رعایت کنیم بیش از 100 شاخص تعریف شده است تا اعتبارات بر اساس آن بین شهرستان‌های استان توزیع شود.

امام جمعه فردوس نیز با اشاره به عهدنامه مالک اشتر افزود: دعوت به تقوا، ترس از خدا، توجه به افراد مستضعف، پرهیز از غرور و خودخواهی از جمله ویژگی‌های کارگزاران دولت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای مردم از کارگزاران راضی باشند، نشان دهنده صحت عمل آن‌ها است.

وی یادآور شد: یک کارگزار در حکومت اسلامی هرگز نباید به سبب خدماتی که به مردم ارائه می‌دهد، منتی بر دیگران بگذارد بلکه باید خود را خادم مردم و یاور مستضعفان بداند.

انتهای پیام/69007/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول