اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خبر داد

هزینه‌کرد 7 میلیارد تومانی برای بازسازی مدارس فردوس

فرماندار فردوس گفت: برای تخریب و بازسازی 14 مدرسه در فردوس 7 میلیارد تومان هزینه شده است.

هزینه‌کرد 7 میلیارد تومانی برای بازسازی مدارس فردوس

محمد‌رضا رجبی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برکات بسیاری را برای مردم ایران به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه بازگشت به دین و ارزش‌های الهی و انسانی یکی از برکات انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی توجه مردم به ویژه جوانان به مباحث قرآنی و کرسی‌های تلاوت افزایش یافته و آمار حافظان قرآن کریم افزایش جهش‌ گونه‌ای داشته است.

مهم‌ترین قابلیت هر جامعه سرمایه انسانی آن است

فرماندار فردوس اذعان داشت: قبل از انقلاب مردم ایران یک ملت به طور کامل مصرف‌کننده بوده و به برکت این انقلاب گرایش ملی به سمت فرهنگ کار و تولید به وجود آمده و امروز روحیه تولید و کار در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی و صنعت رشد مشهودی داشته است.

رجبی‌مقدم با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های هر جامعه سرمایه انسانی آن جامعه است، اضافه کرد: جمعیت جوان، تحصیل کرده، متدین و با انگیزه یکی از قابلیت‌های بسیار مهم شهرستان فردوس است.

وی با اشاره به اینکه مدارس محلی برای تعلیم و تربیت قشر آینده‌ساز جامعه است، گفت: وضعیت مدارس در فردوس بسیار خوب بوده به طوری که در مقاطع راهنمایی و دبیرستان برای دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس نمونه و تیزهوشان وجود دارد.

بازسازی 14 مدرسه در فردوس

فرماندار فردوس با بیان این‌که طی سال‌های گذشته در این شهرستان 14 مدرسه تخریب و بازسازی شده است، یادآور شد: این تعداد مدارس با اعتبار 7 میلیارد تومان تخریب و بازسازی شده است.

رجبی‌مقدم به احداث سه خوابگاه دانش‌آموزی در فردوس اشاره کرد و افزود: اعتبار هزینه شده برای احداث این خوابگاه‌های دانش‌آموزی مبلغ 3 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: حدود 10 مدرسه توسط خیران مدرسه‌ساز در این شهرستان احداث شده است.

ساخت استخر شنا در فردوس

فرماندار فردوس با بیان این‌که مقاوم‌سازی مدارس یکی از بحث‌های مهم به ویژه برای مدارس قدیمی است، تصریح کرد: در فردوس مقاوم‌سازی پنج مدرسه انجام شده است.

رجبی‌مقدم اذعان داشت: مسئولان باید به بخش ورزش به ویژه برای قشر جوان توجه جدی داشته باشند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر در فردوس شش سالن ورزشی احداث شده است، اضافه کرد: یک استخر شنا در این شهرستان احداث و یک مورد دیگر در حال ساخت است.

فعال بودن 35 رشته ورزشی در فردوس

فرماندار فردوس از فعال بودن 35 رشته ورزشی در این شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود 4 هزار ورزشکار سازمان یافته به فعالیت‌های ورزشی اشتغال دارند.

رجبی‌مقدم خاطر نشان کرد: جوانان فردوسی در رشته‌های رزمی، کاراته و دو ومیدانی در سطح کشور دارای مقام هستند.

انتهای پیام/69021/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول