اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خبر داد

وجود بیش ‌از 40 هزار هکتار اراضی قابل کشت در فردوس

فرماندار فردوس گفت: وسعت اراضی قابل کشت در فردوس 40 هزار و 773 هکتار است.

وجود بیش ‌از 40 هزار هکتار اراضی قابل کشت در فردوس

محمدرضا رجبی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبر نگار فارس در بیرجند اظهار داشت: خشکسالی‌ها، سرمازدگی و بادهای گرم از جمله محدودیت‌های طبیعی و محیطی در فردوس است.

وی با بیان این‌که این عوامل سبب کاهش شدید عملکرد و خسارت به محصولات زراعی و باغی می‌شود، ادامه داد: همچنین فقر و شوری خاک، کمبود آب و افت سطح آب‌های زیرزمینی، فقر مراتع و عدم تعادل بین دام و مرتع از محدودیت‌های اصلی این بخش است.

فعال بودن بیش ‌از 263 هزار واحد دامی در فردوس

فرماندار فردوس به وضعیت کنونی منابع طبیعی و اراضی کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: وسعت مراتع این شهرستان در حال حاضر 321 هزار و 535 هکتار و وسعت جنگل و بیابان 21 هزار و 951 هکتار است.

رجبی‌مقدم با بیان این‌که اراضی قابل کشت در فردوس 40 هزار و 773 هکتار است، اذعان داشت: سطح زیرکشت زراعت دیم 582 هکتار، سطح زیرکشت باغات آبی 8 هزار و 91 هکتار و سطح زیرکشت باغات دیم 250 هکتار است.

وی تصریح کرد: تعداد 263 هزار و 887 واحد دامی در فردوس فعال است.

وجود 230 هزار دام سبک در فردوس

فرماندار فردوس با بیان این‌که تعداد 239 هزار و 513 راس دام سبک و سنگین در این شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد 230 هزار و 154 رأس دام سبک و 9 هزار و 359 رأس دام سنگین هستند.

رجبی‌مقدم به تعداد واحد‌های دامی صنعتی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 48 واحد دامی صنعتی در فردوس فعال است.

وی با اشاره به وضعیت طیور در فردوس گفت: در حال حاضر یک‌میلیون و 62 هزار و 427 قطعه طیور در مرغداری‌های این شهرستان وجود دارد.

فرماندار فردوس با بیان‌ این‌که عسل به عنوان یک ماده غذایی دارای خواص زیادی است، خاطر نشان کرد: در فردوس 2 هزار و 940 کلنی زنبور عسل برای تولید این ماده باارزش وجود دارد.

انتهای پیام/69021/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول