اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار فردوس خبر داد

فردوس سومین شهر بحرانی در خراسان جنوبی است

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار و دبیر شورای مدیریت بحران فردوس گفت: این شهرستان از نظر خشکسالی سومین شهر بحرانی در خراسان جنوبی است.

فردوس سومین شهر بحرانی در خراسان جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سید ابوالحسن میرجلیلی ظهر امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران فردوس اظهار کرد: بیش از هفت درصد اعتبارات استان به مدیریت بحران اختصاص یافته ولی تاکنون اعتبارات مدیریت بحران شهرستان‌ها ابلاغ نشده است.

وی با تقدیر از اداراتی که مستندات خود در ارتباط با خشکسالی را در موعد مقرر به فرمانداری ارائه داده‌اند، گفت: شدت خشکسالی در شهرستان فردوس سبب شده که این شهرستان به عنوان سومین شهر بحرانی در خراسان جنوبی مطرح شود که این موضوع ضرورت توجه بیشتر مسئولان در اختصاص اعتبارات خشکسالی به شهرستان فردوس را می‌طلبد.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار و دبیر شورای مدیریت بحران فردوس با اشاره به فرارسیدن هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، افزود: در این هفته برنامه‌های مختلفی برگزار و علاوه بر برگزاری همایش پیاده‌روی، فضای شهر نیز با شعارهای مدیریت بحران متحول می‌شود.

جلیلی همچنین از برگزاری مانور ساعت صفر در فردوس خبر داد و تصریح کرد: این مانور با هدف آمادگی ادارات و نهادهای مختلف شهرستان در رویارویی با حوادث غیرمترقبه برگزار می‌شود.مانور ساعت صفر در یکی از روزهای هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و در محل باند امداد و نجات فردوس  برگزار می‌شود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار و دبیر شورای مدیریت بحران فردوس گفت: باند امداد و نجات فردوس یکی از چهار باند مصوب امداد و نجات کشور است که در فاصله هشت کیلومتری محور اسلامیه، بیدسکان قرار دارد.

جلیلی همچنین از افتتاح پروژه‌های متعلق به حوزه مدیریت بحران در این هفته خبر داد و افزود: پروژه‌هایی شامل احداث سیل بند، جمع‌آوری آب‌های سطحی و مرمت قنوات در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اعتبارات مدیریت بحران شهرستان فردوس در سال گذشته را 4 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: اگر چه اعتبارات مدیریت بحران با اعتبارات تملک برابری می‌کند ولی اعتبارات بحران به طور 100 درصد و اعتبارات تملک تنها 18 تا 20 درصد اختصاص می‌یابد.

وضعیت بحرانی در 7 روستای کوهپایه فردوس

رئیس جهادکشاورزی فردوس نیز از وجود وضعیت بحرانی در هفت روستای کوهپایه‌ای این شهرستان خبر داد و یادآور شد: این روستاها با مشکل شدید کم آبی مواجه هستند و خشکسالی و کم آبی زندگی مردم روستا را تهدید می‌کند.

عباسعلی غلامی گفت: وضعیت آب در بیشتر روستاهای شهرستان بحرانیست و به زودی مردم هفت روستای کوهپایه شهرستان مهاجرت و کشاورزی را رها می‌کنند که این مساله بسیار نگران کننده است.

وی همچنین به آبرسانی سیار در مزارع زعفران اشاره کرد و افزود: بیشتر کشاورزان برای تولید زعفران مجبور به آبرسانی با تانکر هستند که این امر علاوه بر صرف زمان هزینه‌های زیادی را نیز برای کشاورزان به همراه دارد.

انتهای پیام/69007/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول