اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان تاکید کرد

ضرورت برخورد با واسطه‌ها و قاچاقچیان گندم

فرماندار درمیان با تاکید بر ضرورت برخورد با واسطه‌ها و قاچاقچیان گندم گفت: تامین غذای مردم به ویژه گندم به عنوان یک محصول استراتژیک مهمترین دغدغه مسئولان است.

ضرورت برخورد با واسطه‌ها و قاچاقچیان گندم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست شورای اداری شهرستان درمیان اظهار داشت: اورژانس و آزمایشگاه بیمارستان اسدیه پس از افتتاح فعال شده است و امید است با در نظر گرفتن ردیف بودجه از سوی دولت شاهد فعالیت این بیمارستان با تمام ظرفیت باشیم.

وی، از هزینه‌کرد 5 میلیاردی برای توسعه و آبادانی شهرهای درمیان در سال گذشته خبر داد و افزود: شهرستان درمیان در بحث مسکن مهر، مقام دوم در استان را به خود اختصاص داده است.

انتقال آب چاه به روستاهای درمیان نیازمند اعتباری ملی است

فرماندار درمیان با بیان اینکه با پیگیری‌های مسئولان شهرستانی، استانی و نماینده مجلس، مشکل اعتباری کارخانه سیمان باقران مرتفع شده است، گفت: کارخانه‌های تولید خوراک دام و بسته‌بندی زرشک درمیان در آینده‌ای نزدیک تاسیس می‌شود.

براتی اضافه کرد: با تصویب کارگروه توسعه کشاورزی درمیان مبلغ چهار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان احداث این دو کارخانه پرداخت می‌شود.

وی، تامین آب شرب روستاها را ضروری‌ترین نیاز شهرستان دانست و افزود: 14 سال خشکسالی سفره‌های آبی و قنوات درمیان را به شدت با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار درمیان اذعان داشت: هر چند برای مبارزه با مشکلات قنوات و خشکسالی‌ها چاه‌های عمیق حفر شده است اما انتقال آب چاه به روستاها نیازمند اعتباری ملی است که در حال حاضر اعتبارات اختصاصی استانی پاسخگوی این نیاز نیست.

براتی بر ضرورت برخورد با واسطه‌ها و قاچاقچیان گندم تاکید کرد و افزود: در حالیکه نظام سلطه هر روز حلقه تحریم‌ها را بر ملت ایران تنگ‌تر می‌کند، تامین غذای مردم به ویژه گندم به عنوان یک محصول استراتژیک مهمترین دغدغه مسئولان است.

عدم استقبال کشاورزان از طرح خرید تضمینی گندم

این مسئول با اشاره به عدم استقبال کشاورزان از طرح خرید تضمینی گندم گفت: نبود شعب بانک عامل در شهرستان از مهمترین علل کاهش استقبال گندم‌کاران به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه 70 درصد جمعیت مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در سال جاری 135 تخته فرش به ارزش 430 میلیون تومان توسط مددجویان کمیته امداد درمیان تولید و راهی بازارهای داخلی و خارجی شده است.

پرداخت بیش از دو میلیارد تومان مستمری به مددجویان درمیان

فرماندار درمیان با اشاره به تولید 314 تخته فرش در سال گذشته توسط مدد جویان اضافه کرد: مبلغ 600 میلیون تومان سود از ناحیه فروش فرش‌ها نصیب تولید‌کنندگان فرش کمیته امداد درمیان شده است.

براتی ‌متوسط مبالغ جمع‌آوری شده از محل نذورات و صدقات درمیان را پنج میلیون تومان در هر ماه اعلام و تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر دو میلیارد و 200 میلیون تومان مستمری به مددجویان پرداخت شده است که این مبلغ در چهار ماهه نخست سال جاری 70 میلیون تومان بوده است.

وی از در دست اجرا بودن 808 طرح اشتغالزایی در کمیته امداد درمیان در زمینه‌های قالی بافی، پرورش طیور، کشاورزی و تجهیزات کشاورزی خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد متقاضیان 327 طرح موفق به دریافت یک‌میلیارد و 380 میلیون تومان تسهیلات شده‌اند.

فرماندار درمیان با اشاره به خودکفایی 900 خانواده مدد جو در سال گذشته تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار و 471 خانوار زیرپوشش امداد درمیان قرار دارند که 26 درصد جمعیت کل شهرستان را شامل می‌شود.

براتی با بیان اینکه روز قدس خلق دوباره حماسه سیاسی ملت ایران است، اظهار کرد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مسئولان نیز باید حماسه اقتصادی را جدی گرفته و با استفاده بهینه از زیرساخت‌های ایجاد شده این مهم را اجرایی کنند.

انتهای پیام/69017/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول