اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

تولید سالانه 33 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در درمیان

فرماندار درمیان گفت: کشاورزان درمیانی سالانه 33 هزار و 810 تن انواع محصولات باغی و زراعی تولید می‎کنند که این خود نقش بسزایی در تولید ناخالص این شهرستان مرزی دارد.

تولید سالانه 33 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‎عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی اظهار داشت: میزان سرمایه اولیه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی درمیان حدود 320 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: از این میزان مبلغ 164 میلیون و 800 هزار تومان سهم آورده کشاورزان و 158 میلیون تومان سهم کمک دولت به صندوق است.

فرماندار درمیان با بیان این‎که درمیان از نظر جغرافیایی و آب و هوایی از تنوع بالایی در تولید محصولات باغی و زراعی برخوردار است، افزود: بادام، گردو، زرشک، انگور، سیب، گندم، چغندرقند، زعفران، پسته، زردآلو و عناب از مهم‎ترین تولیدات بخش کشاورزی این شهرستان است.

براتی تصریح کرد: کشاورزان درمیانی سالانه 33 هزار و 810 تن انواع محصولات باغی و زراعی تولید می‎کنند که این خود نقش بسزایی در تولید ناخالص این شهرستان مرزی دارد.

وی با بیان این‎که طرح آبیاری قطره‎ای 343 هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان در حال اجرا است، گفت: یکپارچه‎سازی اراضی کشاورزی، لوله‎گذاری و احداث کانال آبیاری از دیگر طرح‎های اجرا شده از محل اعتبارات این صندوق در شهرستان درمیان است.

فرماندار درمیان اضافه کرد: در سال جاری پرداخت 20 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای 600 طرح کشاورزی و دامپروری از سوی کارگروه توسعه بخش کشاورزی درمیان مصوب شده است.

براتی با اشاره به پتانسیل‎های موجود توسعه و استعدادهای بالقوه شهرستان درمیان در بخش کشاورزی ادامه داد: با وجود دشت‎های مستعد کشاورزی و منابع آبی با به‌کارگیری فنون نوین کشاورزی و استفاده بهینه از منابع شهرستان درمیان می‌تواند به یکی از مهم‎ترین قطب‎های کشاورزی استان تبدیل شود.

وی متذکر شد: تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی درمیان می‎تواند به پویایی و رشد کمی و کیفی محصولات تولیدی این بخش کمک شایانی کند.

فرماندار درمیان، با بیان این‎که استفاده بهینه از منابع آبی با وجود خشکسالی‎های پیاپی نیازمند مکانیزه شدن صنعت آبیاری در این شهرستان مرزی است که تشکیل این صندوق می‎تواند روند مکانیزه شدن صنعت کشاورزی را تسریع بخشد.

براتی جلب اعتماد عمومی اعضا را رمز موفقیت تشکل‎های بخش کشاورزی دانست و افزود: رسیدن به این هدف در جلب مشارکت بیشتر تولیدکنندگان بخش کشاورزی نقش بی‌بدیلی دارد.

وی نظارت بر صندوق‎های غیردولتی کشاورزی را فرآیندی مستمر برشمرد و گفت: امکان استفاده از منابع بخش دولتی، جذب بهتر منابع مالی برای تأمین نقدینگی و ایجاد بازارهای عرضه مستقیم فعالیت‌های تولیدی از مهم‌ترین دستاوردهای تأسیس این شرکت در شهرستان مرزی درمیان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/69008/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول