اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

تصویب 600 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی درمیان

فرماندار درمیان از تصویب 600 میلیون ریال برای تجهیز و تعمیر کتابخانه‎های درمیان از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان خبر داد.

تصویب 600 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‎عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، رجبعلی براتی رشد کمی کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای پرجمعیت شهرستان از جمله نوغاب، تخته‎جان و آواز در حال پیگیری است.

وی با بیان این‎که کتابخانه‌های عمومی از نظر بنیه مالی ضعیف هستند، گفت: مسئولان استانی باید کتابخانه‌های شهرستان‌های تازه تأسیس را دریابند. 

فرماندار درمیان از تأخیرهای ایجاد شده در برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‎های عمومی شهرستان انتقاد کرد و ضمن تأکید بر برگزاری به موقع جلسات انجمن، از بخشداران خواست انجمن کتابخانه‌های عمومی را به صورت مرتب و هر دو ماه یک بار برگزار کنند.

براتی از تصویب 600 میلیون ریال به منظور تعمیر و تجهیز کتابخانه‎های عمومی شهرستان درمیان از محل اعتبارات تملک دارایی‎های سرمایه‎ای شهرستان خبر داد و افزود: از این میزان 300 میلیون ریال به کتابخانه عمومی اسدیه و به همین میزان به سایر کتابخانه‌های عمومی شهرستان اختصاص یافته است.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی خراسان جنوبی در این جلسه ضمن تشکر از حمایت‌های مسئولان شهرستان درمیان در سال گذشته و شش ماهه نخست امسال، افزایش چشم‎گیر تعداد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از یک باب به پنج باب را نشان‌دهنده توجه نهاد کتابخانه‌های عمومی به مناطق محروم و مرزی دانست و افزود: راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای بالای یک‎هزار و 500 نفر در دستور کار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار دارد.

محمد قریب با بیان این‌که کیفیت جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان رو به رشد است، گفت: انتظار می‌رود به کمیت جلسات انجمن نیز بیشتر از گذشته توجه شود. 

وی از بررسی و تأیید منابع ارسالی به کتابخانه‎های عمومی در کارگروهی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی خراسان جنوبی با بیان این‌که ارسال منابع متناسب به بافت مذهبی شهرها در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در آینده‎ای نزدیک منابع مورد نیاز برادران اهل سنت تهیه و به کتابخانه‎های مناطق سنی نشین تزریق خواهد شد.

قریب ضمن دعوت از همه خیران بومی و غیربومی در ارتباط با ورود به عرصه کتابخانه‎سازی و کمک به کتابخانه‎های عمومی، تسریع در راه‌اندازی و تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان درمیان را خواستار شد.

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان درمیان نیز در این جلسه با بیان این‌که هزینه‌های جاری کتابخانه‌های عمومی از محل سهم نیم درصد شهرداری‌ها تأمین می‎شود، گفت: امیدواریم شهرداری‌ها با دیدی بازتر به کتابخانه‌های عمومی توجه کنند.

طاهره خزاعی با اشاره به تصویب 600 میلیون ریال به‌منظور تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان، گفت: توجه فرمانداری درمیان به حوزه کتاب و کتابخوانی قابل تقدیر است.

وی جذب مخاطب را از اولویت‌های کاری کتابخانه‌های عمومی شهرستان عنوان کرد و اذعان داشت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، زمان مناسبی برای جذب عضویت دانش‌آموزان و دانشجویان در کتابخانه‌های عمومی است.

انتهای پیام/69008/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول