اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

کاهش 14 درصدی مرگ ‌و ‌میر در درمیان

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری درمیان گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری میزان مرگ ‌و ‌میر در درمیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.1 درصد کاهش داشته است.

کاهش 14 درصدی مرگ ‌و ‌میر در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،‌ به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، علی عباسی در نشست شورای وقایع حیاتی درمیان اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح صدور شناسنامه مکانیزه تاکنون 5 هزار و 130 فقره شناسنامه در درمیان صادر شده است.

وی گفت: در سه ماه نخست سال جاری 716 فقره شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در درمیان صادر شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار درمیان با بیان اینکه روزانه به طور متوسط تولد 3 نوزاد در درمیان ثبت می‌شود، گفت: طی سه ماهه نخست امسال تعداد 269 نوزاد در درمیان متولد شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 6.75 درصدی داشته است.

عباسی تصریح کرد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در درمیان، تعداد 141 نفر پسر و 128 نفر دختر بوده‌اند.

وی نسبت جنسیتی ولادت‌های ثبت شده را در ازای تولد هر 110 نوزاد پسر، 100 نوزاد دختر اعلام کرد و افزود: 86 واقعه ولادت در نقاط شهری و 183 واقعه در نقاط روستایی رخ داده است.

این مسئول در ارتباط با فراوانی نام‌های انتخاب شده برای نوزادان، اضافه کرد: در سه ماهه نخست سال جاری بیشتر نام‌های انتخاب شده برای پسران به ترتیب امیرعلی، محمد طاها و محمدامین و بیشترین نام‌ها برای دختران فاطمه، زهرا و کوثر انتخاب شده است.

عباسی با بیان اینکه میزان مرگ ‌و‌ میر در درمیان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.1 درصد کاهش داشته است، گفت: بیشترین فراوانی وفات حدود 62 درصد، مربوط به گروه سنی بالای 70 سال است.

وی مهم‌ترین عامل فوت در درمیان را کهولت سن، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها عنوان کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری درمیان با بیان اینکه طی سه ماهه نخست سال جاری 67 واقعه وفات در شهرستان درمیان به ثبت رسیده، ادامه داد: از این تعداد 44 نفر مرد و 230 نفر زن هستند.

عباسی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در درمیان در مردان 26 و در زنان 22 است، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری 127 واقعه ازدواج در درمیان به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول