اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

295 میلیون تومان برای ارائه خدمات بهزیستی در درمیان هزینه شد

فرماندار درمیان گفت: در سال گذشته اعتباری بالغ بر 295 میلیون تومان برای ارائه خدمات بهزیستی در حوزه‌های امور اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و پرداخت مستمری افراد زیرپوشش این اداره در درمیان هزینه شد.

295 میلیون تومان برای ارائه خدمات بهزیستی در درمیان هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در دیدار با کارکنان بهزیستی شهرستان درمیان اظهار داشت: در حال حاضر یک‌هزار و 500 نفر اعم از معلولان،‌ زنان سرپرست خانوار و سایر مددجویان از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی شهرستان بهره‌مند می‌شوند.

وی تحکیم مبانی سلامت اعم از سلامت روانی و جسمی و پیشگیری از آسیب‌ها در حوزه معلولیت و اعتیاد،‌ ارتقای مهارت‌های زندگی اجتماعی و تربیت فرزندان در جامعه هدف را از مهم‌ترین رویکردها و محورهای فعالیتی این نهاد در درمیان برشمرد.

فرماندار درمیان تصریح کرد: بهزیستی نقش برجسته‌ای در پیشگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و توسعه و توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد.

براتی یادآور شد: اجرای موفقیت‌آمیز طرح توانمندسازی و خروج مدد‌جویان از چرخه‌های حمایتی علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی و کمک‌های مالی بلاعوض نیازمند آموزش، مشاوره، هدایت و نظارت تا خودکفایی کامل اقتصادی مددجو است.

وی با تاکید بر هزینه‌کرد صحیح منابع در راستای امور زیربنایی گفت: فعالیت‌های پیشگیرانه به منظور ارتقاء سلامت جامعه و جلوگیری از افزایش جمعیت گروه‌های هدف بهزیستی چه در زمینه آسیب‌های اجتماعی و چه در زمینه معلولیت‌ها از مهمترین اولویت کاری بهزیستی در درمیان است.

فرماندار درمیان ادامه داد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر 295 میلیون تومان برای ارائه خدمات بهزیستی در حوزه های امور اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و پرداخت مستمری افراد زیرپوشش این اداره در درمیان هزینه شد.

فعالیت 23 مرکز وابسته به بهزیستی در درمیان

رئیس اداره بهزیستی درمیان نیز از فعالیت 23 مرکز وابسته به بهزیستی اعم از توانبخشی و ترک اعتیاد، مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و مهد کودک در این شهرستان خبر داد و افزود:  در حال حاضر 62 نفر در این مراکز اشتغال دارند.

محمدرضا محمودی ابراز داشت: به منظور گسترش فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد و درمان و بازتوانی معتادان در حال حاضر سه مرکز درمانی اعتیاد در درمیان فعال است.

وی از ایجاد 68 فرصت شغلی توسط اداره بهزیستی شهرستان برای مددجویان این نهاد در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: در همین زمینه یک‌میلیارد و 305 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

110 زوج جوان درمیانی مشاوره ژنتیک شدند

رئیس اداره بهزیستی درمیان با بیان اینکه در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها در شهرستان 110 زوج جوان درمیانی مشاوره ژنتیک شدند، اذعان داشت: برگزاری یک‌هزار و 668 کارگاه آموزشی آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها، پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی از دیگر برنامه‌های بهزیستی شهرستان در این زمینه است.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول