اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

رشد 61 درصدی صادرات از بازارچه گلورده درمیان

فرماندار درمیان گفت: در چهار ماهه نخست امسال صادرات بازارچه گلورده درمیان به ارزش 29 میلیون و 984 هزار و 635 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 61 درصد رشد دارد.

رشد 61 درصدی صادرات از بازارچه گلورده درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اظهار داشت: هدف اصلی احداث و تشکیل بازارچه‌های مرزی تقویت صادرات غیر نفتی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نقاط مرزی است.

وی با بیان این که قاچاق کالا و ارز در درمیان نزدیک به صفر است، ادامه داد: در تابستان سال جاری 300 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، توزیعی و لوازم آرایشی و دارویی به عمل آمد که در این راستا چهار متخلف شناسایی شده و یک واحد نانوایی نیز به دلیل نداشتن پروانه پلمپ شد.

فرماندار درمیان تأمین سوخت بازارچه را ضروری‌ترین نیاز تجار و پیله‌وران ایرانی و افغانی دانست و تصریح کرد: مهمترین صادرات شهرستان در چهار ماهه اخیر از بازارچه گلورده شامل موکت، فرش، موادغذایی و پسته می‌شود که صادرات هر کامیون پسته با هفت کامیون مصالح ساختمانی برابری می‌کند. 

براتی خاطر نشان کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری صادرات بازارچه گلورده درمیان به ارزش 29میلیون و 984 هزار و 635 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 61 درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه خرید کالای خارجی لطمه‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد و تولیدات داخلی وارد می‌کند، اضافه کرد: لازمه تحقق حماسه اقتصادی حمایت از تولیدات ملی است و شهروندان درمیانی سعی کنند به جای خرید کالاهای بی‌کیفیت خارجی از تولیدات مرغوب داخلی استفاده کنند.

وی افزود: توجه به نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش در جامعه، توانمندسازی مردم، کاهش هزینه‌های تولید، توزیع و مدیریت مصرف در خانه، اجتماع و محیط‌های اداری، پیش نیاز خلق حماسه اقتصادی است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه مصرف بنزین در شهرستان درمیان سه درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، تصریح کرد: درمیان کمترین مصرف بنزین را در سطح کشور به خود اختصاص داده که این امر حکایت از عزم جدی شهروندان در استفاده بهینه از این منبع انرژی محدود و دوراندیشی حفظ این فرآورده برای آیندگان دارد.

براتی از کاهش 57 درصدی نفت کوره نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و افزود: میزان مصرف نفت گاز سه درصد کاهش داشته اما شاهد افزایش دو درصدی نفت سفید در شهرستان بوده‌ایم که این رشد طبیعی است.

انتهای پیام/69017/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول