اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

برخورداری 87 درصد جمعیت روستایی درمیان از آب شرب بهداشتی

فرماندار درمیان گفت: ضریب برخورداری جمعیت روستایی این شهرستان از آب شرب حدود 87 درصد و در جمعیت شهری 100 درصد است.

برخورداری 87 درصد جمعیت روستایی درمیان از آب شرب بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در جمع مردم شهر اسدیه اظهار کرد: در حال حاضر تعداد روستاهای برخوردار از آب آشامیدنی بهداشتی در درمیان 70 روستا است.

وی ادامه داد: ضریب برخورداری جمعیت روستایی شهرستان درمیان حدود 87 درصد و در جمعیت شهری 100 درصد است.

*سد رزه 10 درصد ظرفیت منابع آبی درمیان را بهبود می‌بخشد

فرماندار درمیان به گستردگی دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی و ضرورت تبیین آن اشاره کرد و افزود: حضور مسئولان در جمع مردم و سفر به نقاط محروم و دورافتاده کشور از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی است.

براتی با بیان اینکه عملیات اجرایی سد رزه با صرف اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال در سال گذشته به اتمام رسید، ادامه داد: این سد مانع فرار سیلاب‌های فصلی از مرزها بوده و با قابلیت ذخیره‌سازی 8 میلیون متر مکعب، ظرفیت منابع آب شهرستان را 10 درصد بهبود می‌بخشد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 666 رشته قنات، 165 رشته چشمه و 198 حلقه چاه در درمیان موجود بوده به طوری که میزان برداشت آب از این منابع حدود 76 میلیون مترمکعب در سال است.

*اختصاص 2 هزار هکتار از اراضی درمیان به کشت زرشک

فرماندار درمیان کمبود آب شرب را از چالش‌های جدی در زمینه استقرار جمعیت در این شهرستان مرزی عنوان کرد و یادآور شد: طی هشت سال اخیر سه مجتمع بزرگ آب‌رسانی با اعتبار 162 میلیارد ریال برای تامین آب شرب 60 روستا طراحی شده است و تاکنون با صرف اعتباری معادل 59 میلیارد ریال، 27 روستا به این شبکه‌ها متصل شده و سایر مناطق در دستور کار قرار دارد.

براتی خاطر نشان کرد: به منظور ایجاد ثبات در شرایط اقتصادی شهرستان و تثبیت منابع آب کشاورزی طی این مدت ضمن هزینه‎کرد 15 میلیارد ریال برای مرمت و احیای قنوات جهت یکپارچه‎سازی 551 هکتار زمین کشاورزی 7 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه میزان برداشت محصول زرشک در سطح شهرستان درمیان یک‌هزار و 860 تن در سال است، یادآور شد: زرشک به عنوان یک محصول استراتژیک و اساسی با توجه به اقلیم خاص شهرستان از دیرباز مورد توجه کشاورزان منطقه بوده و در حال حاضر سطح زیر کشت زرشک شهرستان حدود دو هزار هکتار است.

انتهای پیام/69017/ز/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول