اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان کرمان:

165 هزار همیار پلیس در کرمان وجود دارد

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: 165 هزار دانش‌آموز در استان همیار پلیس هستند.

165 هزار همیار پلیس در کرمان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود غفوریان صبح امروز در حاشیه همایش همیاران پلیس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان کرمان 165 هزار نفر دانش‌آموز همیار پلیس داریم که از این تعداد 65 هزار نفر پلیس‌یار نوجوان و 65 هزار نفر پلیس‌یار جوان داریم.

وی افزود: همیاران پلیس در مقطع دبستان، پلیس‌یاران نوجوان در دوره اول متوسطه و پلیس‌یاران جوان در مقطع دبیرستان با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان ادامه داد: تقریباً بیش از 60 درصد دانش‌آموزان استان کرمان حکم رسمی همیار پلیسی را از نیروی انتظامی استان تا پایان سال تحصیلی گذشته دریافت کرده‌اند.

غفوریان اضافه کرد: برنامه داریم که در سال جاری تحصیلی مجدداً با توجه به خروج تعدادی از دانش‌آموزان که به مقاطع تحصیلی بالاتر رفته‌اند و مقطع آنها عوض شده است و ورود تعداد دیگری از دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی این موضوع را بررسی کنیم تا در سال جاری موفق شویم بیش از 200 هزار حکم همیار پلیس را برای دانش‌آموزان صادر کنیم.

وی گفت: حکم همیاران پلیس مدت ندارد، اما به دلیل اینکه مقاطع تحصیلی عوض شده و تعدادی از دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل می‌شوند و هر ساله تعداد دیگری از بچه‌ها وارد دبستان خواهند شد به این دلیل هر سال تجدیدنظر و اصلاح می‌شود.

غفوریان با اشاره به اینکه همکاری ما با آموزش و پرورش به صورت تعاملی است، تصریح کرد: برای اینکه دانش‌آموزان همیار پلیس شوند، هیچ اطلاعات خاصی را از دانش‌آموزان احتیاج نداریم و احکام صادره و تأیید شده نیروی انتظامی را با توجه به آماری که مدارس یا ادارات آموزش و پرورش در اختیار ما می‌گذارند، به صورت خام تحویل می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به تفکیک وظایفی که بین ما و آموزش و پرورش است، مشخصات دانش‌آموزان توسط مسئولان مدارس ثبت شده و احکام به دانش‌آموزان داده می‌شود.

غفوریان اظهار کرد: به دلیل آثاری که در وضعیت ترافیکی استان کرمان می‌بینیم، شور بچه‌ها و گزارشی که مسئولان می‌دهند، یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در زمینه همیاران پلیس بوده‌ایم.

وی گفت: طبق آمار حوادث رانندگی کرمان جزو استان‌های کم‌نظیر در سطح کشور است و طی یک دوره هفت‌ ساله موفق شدیم بیش از 40 درصد از کشته‌شدگان استان کرمان را در حوادث جاده‌ای و شهری کاهش دهیم که این کار با همکاری همه دستگاه‌های متولی انجام شده و یک بخش آن مرهون زحمات همیاران پلیس است.

انتهای پیام/80018/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول