اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور هرمزگان:

محور برنامه‌های پلیس راهور فرهنگی است

رئیس پلیس راهور هرمزگان با بیان اینکه طی دو سال اخیر در 25 مورد سانحه تصادف ادارات و شرکت‌های خدمات‌رسان طرح‌های عمرانی سبب بروز حوادث رانندگی شده‌اند، گفت: برنامه‌های این پلیس براساس اقدامات فرهنگی استوار است.

محور برنامه‌های پلیس راهور فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، تیمور سپهوند شب گذشته در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته ناجا به تشریح برنامه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی استان در این هفته پرداخت و بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که با فرهنگ سازی و توسعه فعالیت‌های آموزشی می‌توان قانونمداری و نظم پذیری را در جامعه نهادینه کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با هفته ناجا طرح ویژه آزادسازی خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی آغاز شده است، افزود: در این طرح ضمن ارائه تسهیلات خاص برای مالکان این خودروها و موتورسیکلت‌ها از جمله عدم اخذ خلافی زیر مبلغ یک‌میلیون ریال، مساعدت لازم در هزینه‌های پارکینگ را نیز در نظر گرفته‌ایم.

این فرمانده انتظامی از برگزاری همایش بزرگ همیاران پلیس، پلیس یاران جوان و نوجوان و فرهنگ‌یاران ترافیک و تجلیل از برگزیدگان این بخش، بازگشایی شهرک ترافیک، همایش موتورسیکلت سواران قانونمند، دیدار با خانواده‌های آسیب دیده سوانح رانندگی، توسعه فعالیت‌های آموزشی در مدارس، فعالیت فوق‌العاده ستاد ترخیص، اجراییات، صدور گواهینامه، شماره‌گذاری و پرسش و پاسخ و اهدای جوایز به دانش آموزان به عنوان مهمترین برنامه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان در هفته ناجا نام برد.

رئیس پلیس راهور استان همچنین با تاکید بر نقش عامل انسانی در بروز سوانح رانندگی، گفت: بدون شک مقدمه هر سانحه رانندگی ارتکاب یک یا چند تخلف است و تخلف زمانی رخ می‌دهد که قوانین و مقررات رانندگی از سوی راننده نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: در این راستا با در نظر گرفتن اینکه عامل انسانی نقش اصلی را در بروز سوانح رانندگی دارد پلیس از همه ظرفیت‌های خود برای ایجاد امنیت در رانندگی و فرهنگ‌سازی صحیح استفاده می‌کند.

سپهوند همچنین با بیان اینکه تخلف ادارات و شرکت‌های خدمات‌رسان طرح‌های عمرانی در سطح شهر در مواردی سبب بروز حوادث رانندگی می‌شود، یادآور شد: این عوامل توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی استان بررسی خواهد شد و به عنوان سهم این شرکت‌ها و ادارات در تصادفات اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه برخی از ادارات استان به عنوان مقصر در تصادفات شناخته شده‌اند، تصریح کرد: طی دو سال اخیر در 25 مورد سانحه تصادف ادارات ذی‌ربط مقصر شناخته شده‌اند که هشت مورد آن در شش ماهه امسال بوده است.

انتهای پیام/88007/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول