اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گلستان:

پلیس امروز پلیس اجتماعی و هوشمند است

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: پلیس امروز پلیس اجتماعی و هوشمند است و برای ارتقا به پلیس فراهوشمند به همیاری تمام افراد جامعه نیاز دارد.

پلیس امروز پلیس اجتماعی و هوشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمود میرفیضی ظهر امروز در همایش تجلیل از نمونه‎های ترافیکی استان گلستان اظهار داشت: یکی از موضوع‎هایی که پلیس در چند سال گذشته به عنوان سرمایه سازمان در کنار منابع انسانی، مالی و تجهیزات به آن تاکید دارد موضوع سرمایه اجتماعی است.

وی ادامه داد: مردم در سازمان پلیس به عنوان سرمایه اجتماعی هستند و در این بحث به عناصر اساسی یعنی ارتباط پلیس با مردم، افزایش سطح مشارکت مردم در برقراری امنیت و اعتماد مردم به پلیس توجه ویژه می‎شود.

میرفیضی تاکید کرد: اگر در ارتباط با مردم بتوانیم آنها را در برقراری نظم و امنیت جامعه مشارکت دهیم و در ادامه با استقرار امنیت مناسب در جامعه بتوانیم اعتماد مردم را بیش از پیش جلب کنیم به نوعی هم در کار موفق شده‎ایم و هم پلیس مقتدری خواهیم داشت.

پلیس امروز ایران پلیس هوشمند است

فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه پلیس ایران در برهه‌ای از زمان پلیس خشن و در مدتی نیز به یک پلیس نظامی تبدیل شده بود اما امروز پلیس ما اجتماعی است، تصریح کرد: در مدت گذشته در بحث پلیس و نیروی انتظامی، پلیس هوشمند و فراهوشمند مطرح است که امروز پلیس ما هوشمند است.

وی یکی از مسائلی را که پلیس هوشمند از آن استفاده کرده و مفید واقع شده، استفاده از رسانه که در دستور کار پلیس هوشمند امروز است دانست، افزود: اما برای رسیدن به پلیس فراهوشمند نیاز است تمام دستگاه‎ها و مراکز فرهنگی، علمی، هنری و تمامی افراد جامعه به پلیس کمک کنند.

نقش آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ ترافیکی اساسی است

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: یکی از سازمان‎های بسیار موثر برای تبدیل شدن پلیس به پلیس هوشمند و در نتیجه ارتقای امنیت، آرامش، کاهش تصادفات و کشته‎‌شدگان سوانح رانندگی و نظم و انضباط در تمامی ابعاد جامعه آموزش و پرورش است.

میرفیضی اضافه کرد: به همین دلیل پلیس با شناخت این ظرفیت ارزشمند، افراد جامعه در این قشر را در گروه‎های مختلف مانند همیار پلیس، پلیس‎یار جوان و نوجوان و همانند این‎ها ساماندهی کرده است.

بیش از 50 هزار دانش‎آموز گلستان در گروه‎های همیار پلیس ساماندهی شده‎اند

وی بیان کرد: در استان گلستان بیش از 280 هزار دانش‎آموز داریم که از این تعداد دانش‎آموز گلستانی، بیش از 50 هزار نفر آن در گروه‎های همیار و همراه پلیس ساماندهی شده‎اند.

میرفیضی در پایان تاکید کرد: این قشر از جامعه به این دلیل برای پلیس و جامعه برای افزایش فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح رانندگی ارزشمند هستند که اگر هر کدام از این افراد در خانواده‎ها به عنوان یک نماینده قانون و اجرای فرهنگ ترافیکی باشند سهم و نقش قابل توجهی در اجرای صحیح قانون ترافیکی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در این همایش از فعالان و برگزیدگان عرصه ترافیک و افزایش فرهنگ ترافیک و همچنین از محمد قوانلو خبرنگار واحد خبر صدا و سیمای گلستان، شهده شاکری‌نژاد و محمد کاویانی تهیه‌کنندگان صدای مرکز گلستان به عنوان نماینده جامعه رسانه‌ای استان که در امر ارتقای فرهنگ ترافیک تلاش کردند تجلیل شد.

انتهای پیام/83004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول