اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:

پلیس رسالتی توأم با ایثارگری است

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: پلیس یک شغل و یک رسالت توأم با ایثارگری است که با هیچ ملاک و معیار مادی قابل مقایسه نیست.

پلیس رسالتی توأم با ایثارگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در همایش استانی طلایه‌داران ترافیک، نیروی انتظامی را مظهر اقتدار و توانمندی در عرصه‌های اجتماعی دانست و افزود: مردم نسبت به نیروی انتظامی اعتمادی خاص دارند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در تأمین امنیت و مقابله با هنجارشکنان در کنار مردم و هماهنگ با اجتماع است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: اعتماد خاص مردم به نیروی انتظامی باعث شد تا این نهاد مقدس جایگاه ویژه‌ای در جامعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه پلیس راهور و اقدامات این بخش روزانه با زندگی مردم پیوند خورده است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامت مؤثری در راستای کاهش تلفات ناشی از تصادف صورت گرفته است.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته در بحث تلفات ناشی از تصادفات فاصله معناداری وجود دارد.

وی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته پیرامون 9 مورد از جرایم رانندگی از جمله بستن کمربند ایمنی افزود: در این جرایم 18 درصد کاهش تلفات را شاهد هستیم، اما در بحث صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی افزایش جرایم را داریم که رفع این مشکل نیاز به فرهنگسازی دارد.

صدور بیش از 30 میلیون گواهینامه رانندگی در کشور

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه از صدور بیش از 30 میلیون گواهینامه رانندگی در کشور خبر داد.

حاجی‌محمد مهدیان‌نسب تصریح کرد: تا سال 85 حدود 13 میلیون فقره گواهینامه در کشور صادر شد که این تعداد در سال 91 به بیش از 30 میلیون فقره رسید.

وی با اشاره به ارتقای انضباط اجتماعی در رانندگی کشور اظهار داشت: با استفاده از قانون جدید و تلاش متولیان امر شاهد ارتقاء فرهنگ ترافیکی در سطح کشور هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان افزایش خودرو در کشور را یادآور شد و گفت: تا دهه 80 تعداد 4 میلیون خودرو در کشور وجود داشت که این تعداد در سال 91 به 16 میلیون خودرو رسید.

وی تصریح کرد: در سال 85 تعداد تلفات در رانندگی 27 هزار نفر بود که با فرهنگسازی و تلاش پلس راهور، این تعداد در سال 91 به 19 هزار نفر در سال کاهش یافت.

مهدیان‌نسب خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 5 هزار نفر از جوانان و نوجوانان و نیروهای فعال کشور در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

استان همدان کمترین تلفات جوانان در تصادفات را دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: استان همدان به لحاظ تعداد تلفات جوانان در تصادفات رانندگی رتبه آخر کشور را دارد.

حسین طلایی افزود: استان‌های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان رده‌های اول تا سوم را به لحاظ بیشترین تلفات جوانان در تصادفات به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خاطرنشان کرد: میزان تلفات ناشی از تصادفات به ازای هر 10 هزار خودرو 7.5 نفر است.

گفتنی در این مراسم که با حضور حداکثری دانش‌آموزان برگزار شد حدود دو ساعت به اجرای برنامه‌های مختلف سپری شد.

در پایان این همایش از نمونه‌های ترافیکی تجلیل شد.

انتهای پیام/89017/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول