اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

پلیس باید دانش‌محور باشد/ نگهبانان محله مانع وقوع جرائم می‎شوند

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نگهبانان محلات می‌توانند با ارائه گزارش به پلیس خدمات امنیتی قابل توجهی از خود نشان داده و مانع وقوع جرایم شوند.

پلیس باید دانش‌محور باشد/ نگهبانان محله مانع وقوع جرائم می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین حسین‌زاده عصر امروز در سومین همایش موسسات خدماتی و حفاظتی پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر اینکه در تحولات امروز جهانی اگر سازمانی دانش‌محور نشود به واسطه تغییرات سریع از مدار حرکت و رقابت خارج می‌شود، اظهار کرد: پلیس باید دانش‌محور باشد و من معتقدم که تخصصی‌ترین شغل در جوامع متعلق به پلیس است و این حرفه، شغل نیست بلکه به دلیل جایگاه اجتماعی آن را یک منصب می‌دانم.

وی افزود: افراد خلافکار امروزه با استفاده از دانش‌های نوین جرایم مرتکب خطا می‌شوند و در کار خود هیچ محدودیتی مرزی و مکانی نمی‌شناسند و این در حالی است که ماموران پلیس برای اجرای ماموریت خود در داخل شهرستان‌های هر استان نیز باید حکم قضایی بگیرند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در سال‌های اخیر میلیاردها دلار هزینه برای بستن مرز افغانستان هزینه شده است، تصریح کرد: به دنبال آن ما شاهد ساخت مواد مخدر صنعتی در لابراتوارها همانند کراک بودیم که قدرت وابستگی آن 500 برابر هروئین است.

وی ادامه داد: سالانه حدود هشت تا 12 تن مواد مخدر از کشورهای پاکستان و افغانستان برای فروش در جهان وارد ایران می‌شود که تعداد چهار هزار و 200 نفر از کارکنان نیروی انتظامی در مبارزه با اشرار در این راه به شهادت رسیده‌اند.

حسین‌زاده با بیان اینکه مردم اصفهان همواره فکری اقتصادی دارند و پول خود را بیهوده هزینه نمی‌کنند و باید پلیس و شرکت‌های خدمات حفاظتی با هنرمندی و استفاده از دانش مردم این محلات را متقاعد به استفاده از این نیروی مفید کنند، گفت:در یکی از محلات جرم‌خیز اصفهان تا 300 دستگاه موتورسیکلت هم سرقت شده است.

وی نقش ارائه گزارشات نگهبانان محل‌ها و موسسات تجاری به پلیس 110 را نیز در پیشبرد اهداف آن موثر دانست و گفت: نگهبانان محلات نیز با دیدن شواهد ظاهری از ورود خلافکاران و همچنین نامشخص بودن هویت فرد در یک محل می‌توانند با ارائه گزارش به پلیس خدمات امنیتی قابل توجهی از خود نشان داده و مانع از وقوع جرایم شوند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: یکی از ویژگی‌های دانش‌بنیان بودن این است که هر موسسه‌ای دانش را هم فرامی‌گیرد و هم به دیگران تعلیم می‌دهد و پلیس‌های تخصصی همانند آگاهی، اماکن، باید با ایجاد کمیته‌هایی از این توان اطلاعاتی در سطح شهر بیشتر بهره ببرند.

انتهای پیام/63012/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول