اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز بهداشت بیرجند:

زنان نخستین قربانیان اعتیاد هستند

سرپرست مرکز بهداشت بیرجند گفت: اعتیاد به مواد مخدر آسیب‌های فراوان بر افراد و خانواده وارد می‌کند و زنان در صف نخستین قربانیان اعتیاد قرار دارند.

زنان نخستین قربانیان اعتیاد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی زنگویی‌مطلق پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از مشکلات بهداشتی، درمانی و اجتماعی قرن حاضر شناخته شده است.

وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر زیان‌های جسمی، مشکلات اجتماعی، مشکلات اقتصادی را به دنبال دارد.

شرکت بیش 100 نفر از پرسنل بهداشتی در پژوهش ابعاد مختلف اعتیاد

سرپرست مرکز بهداشت بیرجند از انجام دو پژوهش با موضوع بررسی ابعاد مختلف اعتیاد از دیدگاه پرسنل بهداشتی مرکز بهداشت بیرجند خبر داد و افزود: این پژوهش‌ها در هفتمین کنگره اعتیاد تهران در سال جاری و به صورت پوستر پذیرش شده است.

زنگویی‌مطلق ادامه داد: در این پژوهش توصیفی مقطعی، 104 نفر از پرسنل بهداشتی بیرجند شامل 45 مرد و 59 زن، به صورت در دسترس انتخاب شده و پس از جلب همکاری و رضایت انها، پرسشنامه نگرش در مواد مخدر و مصرف مواد را تکمیل کردند.

معاشرت با افراد معتاد و لذت‌جوی مهم‌ترین علت آغاز مواد

وی اذعان داشت: شرکت کنندگان در این پژوهش، لذت‌جویی، مشکل ارتباط با خانواده، فراموش کردن مشکلات، بیکاری، نداشتن تفریحات سالم، معاشرت با افراد معتاد و عدم قدرت نه گفتن به خواسته‌های دیگران را از عوامل مهم در آغاز مصرف مواد برشمردند.

سرپرست مرکز بهداشت بیرجند تصریح کرد: همچنین بیشتر آنها، ارتباط با مصرف‌کنندگان، داشتن دوستان معتاد، فقدان حمایت کافی خانواده، علایم خماری، انگیزه کم برای درمان، ناتوانی در مبارزه با مشکلات و داشتن مشکلات روحی را از مهم‌ترین عوامل عود در افراد درمان شده عنوان کردند.

شرکت 424 نفر در دوره‌های آموزشی پیشگیری از مصرف مواد در بیرجند

زنگویی‌مطلق، برگزاری جلسات آموزشی ویژه کاردان‌ها و کارشناسان مراکز بهداشتی درمانی در ارتباط  با پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر با حضور 58 نفر را از جمله اقدامات بهداشت در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد برشمرد و افزود: همچنین برای 90 نفر از بهورزان خانه‌های بهداشت و 424 نفر توده مردمی که 182 نفر زنان و 24 نفر از جوانان بوده است، جلسات آموزشی پیشگیری از سوء مصرف مواد برگزار شده است.

سرپرست مرکز بهداشت بیرجند با بیان این‌که زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: اعتیاد به مواد مخدر آسیب‌های فراوان بر افراد و خانواده وارد می‌کند و زنان در صف نخستین قربانیان اعتیاد قرار دارند.

زنگویی‌مطلق، بیماری‌ها و دردهای جسمانی، کسب لذت و کنجکاوی، اعتیاد والدین، همسر، دوستان و اطرافیان، مشکلات اقتصادی، فقر یا رفاه زیاد و مشکلات روحی و روانی را از جمله عوامل مهم در اعتیاد زنان برشمرد.

انتهای پیام/69017/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول