اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره بهزیستی شهرستان بیرجند خبر داد

فعالیت 14 مرکز ترک اعتیاد در شهرستان بیرجند

مدیر اداره بهزیستی شهرستان بیرجند گفت: در حال حاضر 14 مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان فعال هستند و ارائه اقدامات لازم را در زمینه درمان و هدایت معتادان بر عهده دارند.

فعالیت 14 مرکز ترک اعتیاد در شهرستان بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن شرفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند اظهار کرد: بهزیستی مسئله اعتیاد را در دو جنبه پیشگیری و درمان پیگیری می‌کند.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین بخش ارائه خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیری انجام می‌شود، ادامه داد: آگاه‌سازی و برگزاری همایش‌های ترک اعتیاد در حوزه آموزشی قرار می‌گیرد

مدیر اداره بهزیستی شهرستان بیرجند تصریح کرد: با توجه به اهمیت آموزش و همچنین کاهش سن ابتلا به اعتیاد، بهزیستی نیز دامنه اعتیاد را به پایین‌ترین سنین یادگیری یعنی‌ مهد کودک‌ها، با طرح مصون‌سازی کودکان در برابر اعتیاد سوق داده است.

شرفی افزود: در سنین بالاتر به دلیل افزایش تاثیرگذاری و همچنین تاثیرگذاری همسالان و محیط مدرسه، اداره بهزیستی این شهرستان با اجرای طرح مهارت‌های زندگی در محیط‌های آموزشی از قبیل مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها به تکمیل آموزش‌های سنین اولیه پرداخته است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌ مهارت زندگی در محیط‌های آموزشی سبب افزایش سطح آگاهی اجتماعی و مهارت‌های زندگی فرد در اجتماع می‌شود.

*آموزش پیشگیری از اعتیاد در 10 محله بیرجند

مدیر اداره بهزیستی شهرستان بیرجند اضافه کرد: آموزش در محیط کار و محلات یکی از جامع‌ترین فرآیندها در یک محیط آموزشی مناسب بوده که از پایین‌ترین سن و در تعامل با یک نفر آغاز شده و به بالاترین سن و در تعامل با محیط اجتماعی ارتقا و بسط داده می‌شود.

شرفی با اشاره به این‌که آموزش در محلات در 10 محل اجرا می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه محله حاجی‌آباد، شهرک چهکند و  یکی از حواشی شهرستان به این محله‌ها افزوده شده است و آموزش‌های لازم براساس دغدغه و نیاز مردم محله ارائه می‌شود.

وی در ارتباط با حوزه درمان در بهزیستی شهرستان بیرجند یادآور شد: در حال حاضر 14 مرکز در زمینه اعتیاد در بیرجند فعال بوده و اقدامات لازم را در زمینه درمان و هدایت برای معتادان انجام می‌دهند.

*صدور 95 یاری‌برگ برای نیازمندان زیرپوشش بهزیستی بیرجند

مدیر اداره بهزیستی شهرستان بیرجند ادامه داد: مراکز درمان اعتیاد شامل مراکز سرپایی شامل یک مرکز دولتی و شش مرکز خصوصی، مراکز اقامتی میان‌مدت شامل سه مرکز، اقامتی بلند‌مدت یک مرکز با عنوان ‌TC یا رویش، مرکز کاهش آسیب شامل دو مرکز و خوابگاه شبانه شامل دو خوابگاه است.

شرفی از بهر‌ه‌مندی تمامی افراد نیازمند و مددجویان بهزیستی از طرح یاری‌برگ خبر داد و گفت: مددجویان و افراد نیازمند زیر‌پوشش بهزیستی می‌توانند برای هزینه‌های درمان خود از این طرح استفاده کنند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 95 یاری‌برگ برای کمک به هزینه‌های درمان افراد نیازمند و کم‌بضاعت صادر شده است.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: تمامی افراد زیرپوشش بعد از اتمام دوره پاکی و درمان به ترتیب اولویت از تسهیلات اشتغال‌زایی برخوردار می‌شوند؛ همچنین از کارگاه‌های آموزشی برای افراد خانواده و همسران افراد بهبود یافته استفاده می‌کنند.

شرفی گفت: باید تمامی دستگاه‌ها فعالیت خود را برای ریشه‌کن کردن این معضل بزرگ در جامعه گسترده‌تر کنند چراکه تنها چند دستگاه محدود نخواهد توانست تاثیر چندانی برای کاهش این آسیب داشته باشد.

انتهای پیام/69017/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول