اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان خبر داد

آموزش ترک اعتیاد در بازارهای محلی گیلان

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان از آموزش ترک اعتیاد در بازارهای محلی، سواحل و مکان‌های عمومی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد در این استان خبر داد.

آموزش ترک اعتیاد در بازارهای محلی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی عصر امروز در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار کرد: تشکیل کمیته مذکور در سال 90 ابلاغ شده است.

وی از آموزش ترک اعتیاد در بازارهای محلی، سواحل و مکان‌های عمومی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد در گیلان خبر داد و افزود: سازمان‌های دولتی و سمن‌ها تلاش بسیاری در آموزش ترک اعتیاد در جامعه انجام می‌دهند.

پورعزیزی با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌ها به دلیل جزیره‌ای عمل کردن مشخص نیست، تصریح کرد: کمیته‌ها باید سیاست‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت داشته باشند و تلاش‌ها به صورت جمعی باشد.

این مسئول به فعالیت 10 سازمان مردم‌نهاد در زمینه ترک اعتیاد در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تبلیغات گسترده برای مقابله با اعتیاد حائز اهمیت است.

*آموزش ترک اعتیاد با گویش محلی در روستاهای گیلان

مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی گیلان نیز در جلسه مذکور بر استحکام خانواده تاکید کرد و گفت: طرح اتوبوس سیار در بازارهای محلی استان توسط جمعیت مذکور اجرا شده است.

زهرا رشیدی‌نژاد اطلاع‌رسانی درباره اعتیاد در هر محله را با گویش محلی عنوان کرد و افزود: امسال جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی گیلان طرح بازار محلی و ترویج خانواده موفق را اجرا می‌کند.

وی مواد مخدر صنعتی را از جمله مشکلات تکنولوژی برای جامعه دانست و بیان کرد: بسیاری از والدین از مشکلات مواد مخدر آشنایی ندارند.

رشیدی‌نژاد خواستار آموزش پیشگیری از اعتیاد از دوران کودکی شد و اذعان کرد: آموزش از دوران کودکی در کاهش بلای خانمان‌سوز اعتیاد تاثیرگذار است.

مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی گیلان با اشاره به فعالیت 11 مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این جمعیت در شهرهای مختلف استان، اظهار کرد: مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهرهای لاهیجان، لنگرود، صومعه‌سرا، رشت و ... راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/84001/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول