اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

روستاهای خراسان شمالی بیشتر از مناطق شهری به اعتیاد آلوده‌اند

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: روستاهای این استان نسبت به مناطق شهری بیشتر به اعتیاد آلوده‌اند.

روستاهای خراسان شمالی بیشتر از مناطق شهری به اعتیاد آلوده‌اند

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: متأسفانه در برخی از روستاها فرهنگ‌ها و بازی‌های قدیم اکنون جای خود را به شب‌نشینی و اعتیاد داده است.

وی همچنین برداشت غلط از آثار استفاده از مواد مخدر در افزایش توان افراد به هنگام فعالیت‌های کشاورزی را در ارتباط با این معضل بی تأثیر ندانست.

یزدان‌پناه تصریح کرد: برخی افراد نیز در روستاها در مراسم‌ها و جشن‌ها اقدام به مصرف مواد مخدر کرده که این یک معضل جدی در مواد مخدر است.

وی همچنین با اشاره به مصوبه قرار گرفتن شیروان به عنوان پایلوت مبارزه با مواد مخدر گفت: این تصمیم بسیار خوبی بوده که از سوی دبیر ستاد مواد مخدر کشور انجام شده و انشاءالله آثار خوبی را در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد خواهد داشت.

یزدان‌پناه تصریح کرد: اخیراً برخی مصوبات و خواسته‌ها برای نهایی شدن اجرای این طرح به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارسال شده است.

به گفته وی، اعتیاد از جمله معضلات شیروان بوده که در سفر رهبری نیز به عنوان یک دغدغه مطرح و برای رفع آن از سوی معظم له مورد مطالبه قرار گرفت، از این رو با تمام توان در راستای ریشه‌کن کردن این معضل در شیروان و خراسان شمالی اقدام خواهیم کرد.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در عین حال مهم‌ترین رویکرد در برنامه‌های این شورا را اجرای برنامه‌های پیشگیری برشمرد.

وی ادامه داد: برای برنامه‌ریزی راه‌های موثر در پیشگیری از اعتیاد، ابتدا باید علل و عوامل موثر در شروع مصرف و اعتیاد به مواد را در نوجوانان و جوانان شناخت.

یزدان‌‍پناه گفت: اجرای هر برنامه پیشگیری به شناخت دقیق منطقه،‌ بررسی کامل وضعیت بهداشتی و روان‌شناختی و بررسی‌های همه‌گیر شناسی بستگی دارد تا به این وسیله عوامل موثر بر مصرف مواد آشکار شود.

وی افزود: به عنوان مثال، باید شایع‌ترین نوع ماده مصرف و گروه سنی افراد در معرض خطر، موقعیت‌ها و محل‌های مصرف، باورهای نادرست و عوامل مخاطره آمیز، امکانات و منابع موجود را شناخت و بر اساس آن مدل فعالیت‌های پیشگیری را تعیین کرد.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: تحقیقات نشان داده‌اند که نمی‌توان یک روش واحد را به عنوان بهترین روش برای همه افراد و گروه‌ها انتخاب کرد و بهره‌گیری از استراتژی‌های مختلف برای تأثیر بر شیوع اعتیاد ضروری است، زیرا عوامل متفاوتی در ایجاد اعتیاد موثرند.

وی آگاه‌سازی افراد در مورد خطرات و مضرات مواد مخدر، افزایش مهارت‌های زندگی مانند مهارت تصمیم‌گیری، حل مسئله، ارتباطات اجتماعی، تقویت فعالیت‌های جایگزین به جای مواد را از جمله راه‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر برشمرد.

انتهای پیام/63002/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول