اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان:

‌آموزش مهم‌ترین استراتژدی در پیشگیری از اعتیاد است

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: ‌آموزش مهم‌ترین استراتژدی در پیشگیری از اعتیاد است.

‌آموزش مهم‌ترین استراتژدی در پیشگیری از اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، گل‌نسا آقامحمدی پیش‌ازظهر امروز در کارگاه آموزشی ظرفیت‌سازی اجتماع محور اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان زنجان در راستای پیشگیری از شیوع اعتیاد در جامعه اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی این اداره کل افزود: زمانی که آموزش به صورت یک فرایند فعال و با تعامل آموزشگر و آموزش‌گیرنده انجام گیرد، منجر به ظرفیت‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه سه روزه ظرفیت‌سازی اظهار داشت: در این کارگاه کارشناسان شش شهرستان در کنار نمایندگان ‌NGOهایی که دارای تجربه کاری در زمینه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد هستند، شرکت دارند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه درون‌مایه رهیافت‌های مشارکتی و به صورت خاص مقوله تسهیل‌گری و مشارکت همه‌جانبه و فعال مردم در فرآیندهای یادگیری از نیازها و فرصت‌ها است، اذعان داشت: به واسطه بکارگیری این رهیافت‌ها امکاناتی فراهم می‌شود تا با بررسی عمیق مسائل مردم و جامعه را به حرکت درآورد.

وی در ادامه تسهیل چنین جریان‌های مشارکتی در سطوح مختلف را جایگاه تثبیت شده و سابقه طولانی آموزش عنوان کرد و گفت: این مهم یکی از تردیدها در رابطه با روند و شیوه آموزش است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان برنامه ظرفیت‌سازی کارشناسان را در پی تقویت و تثبیت رویکرد یادگیری در نزد افراد و گروه‌های مخاطب دانست و اظهار داشت: این برنامه شرایطی را فراهم می‌آورد که می‌توان از موقعیت‌های مختلف استفاده کرد و یا به صورت خودجوش عمل کرد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان در ادامه به اجرای برنامه‌های اجتماع‌محور توسط بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: پروژه ظرفیت‌‌سازی به منظور ارتقای پیوسته قابلیت‌های فردی، سازمانی و حرفه‌ای در رابطه با اجرای فعالیت‌ها، حل مسائل و دستیابی به برنامه اجتماع‌محور پیشگیری در پنج استان به صورت پایلوت اجرا می‌شود که استان زنجان یکی از این استان‌ها است.

انتهای پیام/73005/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول