اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری خبر داد

بازنگری سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از بازنگری و تکمیل سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد خبر داد.

بازنگری سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نهمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان قم ظهر امروز در محل سالن جلسات این اداره کل و با حضور عارف وهاب‌زاده مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، هادی کریمی رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان، پناهی جانشین دبیر و مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم و دیگر اعضای این کمیته تشکیل شد.

در این جلسه عارف وهاب‌زاده مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری که میهمان ویژه این جلسه بود، به بحث و بررسی مشکلات، موانع و فعالیت‌های انجام شده بخش فرهنگی با هدف پیشگیرانه پرداخت و به ضرورت تعیین اولویت‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر اشاره کرد.

وهاب‌زاده در این نشست از عملکرد کمیته پیشگیری از اعتیاد استان قم ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: قم در سال گذشته جزء هشت استان برتر و در 6 ماه گذشته نیز جزء 6 استان برتر بوده است.

وی ضمن استقبال از طرح‌های جدید فرهنگی در خصوص پیشگیری از اعتیاد گفت: اگر مرکزی طرح ویژه‌ای در این حوزه داشته باشد، در صورت تصویب توسط کمیته استانی و کشوری، با تخصیص اعتبارات از این طرح حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از تخصیص اعتبار در خصوص آموزش مبلغین حوزه علمیه قم خبر داد و ابراز داشت: یک دوره آموزش مقدماتی و یک دوره آموزش تکمیلی فرهنگی در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد را ویژه مبلغین حوزه علمیه قم در سال جاری برگزار می‌کنیم که در سال‌های بعد نیز در وسعت گسترده‌تری این دوره‌ها برپا خواهند شد.

وی با اشاره به بازنگری سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، اظهار داشت: این سند در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در حال اصلاح و تکمیل است و پس از اتمام آن باز‌خوردهای مناسبی را شاهد خواهیم بود.

کمبود و یا ناچیز بودن اعتبارات مالی و بودجه‌های تخصیص داده شده و یا عدم اختصاص اعتبار و هزینه به برخی دستگاه‌ها یکی از مباحث این جلسه بود که مقرر شد با طرح موضوعات در ستاد مرکزی، پیگیری بیشتر نسبت به رفع مشکلات مالی و اهمیت به بخش فرهنگی و اجتماعی کشور اقدام لازم به عمل آورده شود.

در ابتدای این جلسه سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سخنانی فعالیت‌های فرهنگی را در پیشگیری و مبارزه با معضل مواد مخدر بسیار موثر دانست و افزود: این اثرگذاری در صورتی عملی خواهد شد که دستگاه‌های استان به ویژه مراکز مرتبط، تمام همت خود را جزم کرده و با قدرت در این عرصه قدم بردارند.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول